Degislivet

Alla inlägg den 20 oktober 2017

Av Lena - 20 oktober 2017 11:36

Vi har tagit bort några björkar på tomten. Den här blygsamma högen stockar lastade min man själv upp på släpvagnen, körde upp dem till skogskanten och lastade sedan av dem. Han är rent otroligt stark min man. "Är man stark måste man också vara snäll" som Bamse säger. Min man är lika snäll som han är stark och det känns som han kom direkt från himlen in i mitt liv.



Det var ett tag sedan sist. Dagarna läggs på varandra, de enskilda dagarna går inte så fort, men tillsammans bildar de susande veckor.

Idag är det fredag. Snart är familjen fulltalig då en mammavecka börjar idag för de två äldsta guldkornen. En helg stundar då mammakapitalet ska hushållas med, jämnt fördelas och räcka till alla. Ibland har jag för lite av det. Kanske sinar det en dag och jag blir ett barn jag med, bara sätter mig och gosar med min kanin! Kanske. 

För jag har ju också en kanin nu, Bosse. Han ska snart få flytta upp i lagårn, men än så länge bor han på bron.

Kanske skulle dela med mig av några bilder också. 

Tror jag ger er det färskaste. Dagens.


     



Hej med er och på återseende när tid finnes!

Ovido - Quiz & Flashcards