Degislivet

Direktlänk till inlägg 8 april 2021

Fin aprilafton

Av Lena - 8 april 2021 18:41

   Ljuset kommer tillbaka, livet! Det känns så generöst efter en lång mörk snörik vinter. Vårarna blir härligare och härligare ju äldre jag blir, var aldrig förtjust i våren förr. Den var för ljus, lyste för mycket på mig och det kändes som för mycket av mig blev synligt och skärskådat, allt skulle ut i öppen dag och ingenting kunde gömmas i mörker och stickade kläder.
Nu är den som en belöning varje år.

Kom just in från en kvällspromenad med sällskapet på bilden. Kastade stenar i bäcken gjorde de, ren och skär lycka när man är liten!


Det kom en luftballong över huset idag, det var nog en fin dag att flyga på.


 


Hej med er!

 
 
wiolettan

wiolettan

9 april 2021 09:53

Du har precis klätt mina tankar och känslor i ord. Så där har jag känt i många år. Våren en avslöjande tid. Men, jag måste erkänna, jag har lite av det kvar fortfarande. Arbetar på det.
Härlig bild på det fina sällskapet som du har.
Vilken vacker blå himmel.
Var rädd om dig Lena.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
gun

gun

11 april 2021 18:13

Så kul att se dig här ute... det var ett tag sedan.
Har läst allt det senaste du skrev och vilken skillnad på huset!
Jättefint! Trevlig Påsk hade ni med läste jag och tur är att man kan vara utomhus. Ja sprutan kommer jag att ta om min läkare råder mig till detta. Har tid för sprutan men måste först kolla upp vad läkaren tycker. Hade covid i november (lindrigt) men tänker på antikroppar och Astras som tydligen har orsakat tråkigheter.
Var rädd om dig och de dina och hoppas du skriver snart här igen.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Lena

14 april 2021 18:31

Hej Gun, så trevligt att du tittade in här! Tack för de fina orden om huset. Jaså du hade Covid, vilken tur att det var lindrigt. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Ovido - Quiz & Flashcards