Degislivet

Alla inlägg under augusti 2016

Av Lena - 29 augusti 2016 02:35

NATT! jobbar jag. Lugn natt -->den stackars bloggen ges näring.


Det har varit en bra sommar. Ganska fullspäckad också när man tänker på det. Fast det känns inte riktigt så.

Det kommer några bilder från sommaren här, bilder som alla ger känslor hos mig när jag ser dem.


 

Bröllopet. Sommaren började här på något sätt. Just hemkomna från kyrkan, innan bröllopsmiddag osv. Har så svårt minnas allt från denna dagen. Det har vi båda, vi var så fokuserade och det var mycket anspänning som successivt släppte. Men här står vi i alla fall på vår altan, nygifta!


 

Jag blir lycklig i bröstkorgen när jag ser dessa goungar på sin älskade husvagnstripp till Byske, som de längtat. Och så mysigt såhär på kvällen för dem att gå tillsammans till servicehuset och borsta tänder. Hilma lånade Jonas tröja som nattlinne. Sedan kryper de in i sin säng och somnar gott.


 

Vid Lillängets vildmarkscamp. Så skönt det är där, avskilt från civilisation. Emelia känner sig hemma i husvagnen och är så glad och nöjd, liksom föräldrarna, trots urdålig fiskelycka.


Sedan en tur till älskade Jämtland. Här äter Emelia vinbär från samma buske som jag ätit vinbär hela min uppväxt. Jag tycker om rödvinbär. Det är sommar!

 

 Kornfält i solnedgång. Som en viskande konsert. Samarbete mellan jorden och människan.

Jag bara älskar korn. (Och solnedgång, och jorden, och människan).


Sommarens bästa husvagnsparkering? Det drar och sliter i hjärtat ibland att ha ett gap av mil mellan mig och viktigt folk i mitt liv. Så skönt när man hälsar på. 


 

Kvällspromenad i Forsta. Kvällar man minns!


 

Besök på Frösö Zoo. Det var verkligen regnigt och pappa stormtrivdes i den rosa filten. Uppehåll här dock. Barnen var med också förresten, fast de inte syns på bilden :)


Klockan är snart kvart över tre denna söndagnatt. Barnen sover sött i sina sängar där hemma hoppas jag. Hilma och Selma i Selmas säng. Jag hinner träffa dem lite snabbt innan de stiger på skolbussen när jag kommer hem. Emelia är förkyld så det blir nog paus i inskolningen för henne idag antar jag.

Nu ska jag gå och kolla läget bland de sovande här på avdelningen.


Adios!

Av Lena - 26 augusti 2016 19:48



Den här blomman fick vi när vi gifte oss, och den har vuxit och är så fin tycker jag.


Sommaren är slut. Det är varmt men sommaren är faktiskt slut nu. Den här veckan har mycket startat också. Selma har börjat första klass! Jag har börjat jobba. Emelia har börjat inskolning på förskola! Hilma har börjat trean men har varit sjuk hela veckan!

En kaktus jag haft inne i ampel. Den började se skräpig ut så jag höngde ut den i början av sommaren. Det har gjort den gott och nu blommar den!

Äpplen och kärleksört. Den här årstiden är bara bäst. Hela långa hösten! 

Av Lena - 9 augusti 2016 20:36

HEEEJ!
Det är svalare ute och min hjärna börjar sakta återhämta sig. För varmt för länge gör min hjärna överhettad tror jag. Det måste ju vara så. Jag blir psykiskt dysfunktionell på ett ytterst irriterande sätt. Jag kan börja tro att något är fel, och sedan blir det svalare och allt liksom coolar ned sig och jag ser klarare, andas lättare, tänker bättre, blir starkare.
Så... Jag ville ju se hur det såg ut där under (ovanför?) takskivorna i det som ska bli lilla E:s rum.

Det resulterade naturligtvis i att hela taket nu är rivet (av J) och ett nytt ligger på golvet färdigt att spikas upp. Tapeterna är halvt nedrivna. Vårt nästa projekt blev alltså E:s rum. Så blev det.

Det är mycket jag skulle vilja skriva om, vi har ju varit både på husvagnssemestrar och till Forsta. Men inte nu. Det finns en tid för allt.
E har haft feber och är tussig. Ätit dåligt idag. Mest troligt är det pga tänderna som är på väg. Hon har inte somnat än, men hennes pappa jobbar på det. Själv sitter jag som en liten räka i soffan och suger på en chokladbit.

Kul att ni hänger kvar!!!

Ovido - Quiz & Flashcards