Degislivet

Alla inlägg under december 2015

Av Lena - 24 december 2015 18:04

Av Lena - 18 december 2015 18:36

Så stod det på en affisch på väggen inne hos Gunnel på folktandvården i Brunflo när jag var liten.

Idag har två i familjen åkt till sin pappa. Deras mamma känner av det i hjärtat dessa dagar. Behöver resten av familjen extra mycket.
Jag och E har fotat lite idag och vi tänkte visa er några bilder. Det har snöat och varit ett fint ljus, i de ljusfattigaste dagarna på året. Fåglarna har ätit och flängt omkring. E sov tre timmar på bron.

                 


Ikväll ska vi bara mysa i soffan och se min favoritgala - "Svenskahjältar-galan". Den är underbar. Den behövs nu också. Påminner oss om de goda krafterna runt omkring oss här på jorden.

Kram till er!

Av Lena - 6 december 2015 20:17

Har lite svårt att känna rätta julstämningen i år. Vet inte riktigt hur det kommer sig. Saknar mina äldsta tjejer extra mycket idag.
Har i alla fall kokat knäck och varit på en sparktur och hälsat på kor, så skulle kunna göra ett helt igenom stämningsfullt blogginlägg om jag ville. Det ni får nu är bilderna till det inlägget med en mer sanningsenlig text. En dag med andra ljuset tänt, kokat knäck som blev för lös, gått på en kort sparktur tills jag blev arg på sparken, slöat och snorat. Det har vi gjort alla tre. Snorat alltså. Dock ätit goda rester från igår. Superdupergod älg och så spagetti till det. En ganska skön slappardag när jag tänker efter. Utan överdriven julstämning, ett städat hem eller perfekt knäck.

Av Lena - 1 december 2015 12:38

Hej! Jag vill väl egentligen bara säga en sak just. Att jag gjorde laxburgare igår och jag tycker det blev så himla gott!

Vi håller på och införa lite rutiner för den minsta i familjen, och hej vad bra det går! Hon sov som en bebis både fm och em igår och nu jobbar vi efter samma koncept idag. Och glad och go och underbar är hon, lillstumpan, hela tiiin <3

Skapa flashcards