Degislivet

Alla inlägg under februari 2017

Av Lena - 18 februari 2017 18:47

När jag inte tagit mig till fjällen på alldeles för länge så kommer fjällen hit verkar det som! I dessa dagar passerar en rengjord genom bygden och vi har fått en renvarningsskylt utanför köksfönstret. Första gången detta händer enligt de som bott här länge. Så trevligt och spännande.


Annars är det kakling av kök som gäller här. Det kommer bli ett lyft när det är klart. Men den här människan duger inte mycket till nu, gör en kortvarig insats här och där men mest måste jag vila. Kroppen är slut. Längtar till sommaren, längtar till den lilla bebisen är ute och jag kan styra upp min kropp igen och förhoppningsvis vara trött på ett annat sätt!

Kram på er!

Av Lena - 7 februari 2017 10:25

Ja jo det var kanske ett tag sedan sist. Men jag tycker nog ändå att man kan få ignorera det om man vill. Så man inte behöver göra sig gråhårig över att återge allt som hänt sedan förra gången. Det är ju inte direkt sagan om mitt liv det här!

Vi går mot ljusare tider och tro mig när jag säger att det behövs. Aldrig i mitt liv har jag väl längtat så mycket efter våren. Då kommer ett nytt liv och då kommer den här kroppen bli piggare. Det tror jag på.

Titta här på hortensian från ifjol som jag chansade på att övervintra i källaren, den lever! Jag längtar tills allt börjar slå ut, det är lika magiskt varje år. Nej det blir nog EXTRA magiskt i år.

Vi har köpt en större bil också. En sjusitsig. Vi kommer ju inte få plats hela familjen i en vanlig till sommaren. Tänk vilket gäng det blir som åker på campingsemester i sommar. Oj oj :D

Lilla E har fått börja somna i sitt rum på kvällarna nu. Titta så liten hon ser ut i den här sängen.

Skapa flashcards