Degislivet

Alla inlägg under december 2017

Av Lena - 11 december 2017 06:24

Klockan 6, medan E dricker välling bredvid mig i soffan och A fortfarande sover, då kanske jag hinner skriva några rader här.

Det är som mörkast nu. Det känns, framförallt på eftermiddagen när solen går ner och bara halva dagen har gått. Kroppen blir lite förvirrad. Jag kan dock inte säga att jag är en av de som tycker att mörkret är jobbigt. Det är ingen tillfällighet att jag föddes på årets mörkaste dag tror jag.

Så här fint kan det vara i solnedgång i december.


     

Ser ni att grankvisten är färgad av solen?


 I fredags var det halka och en buss som försökte köra upp för backen här utanför gled iväg och hamnade i diket och på tvären.

 

Allt gick väl och efter några timmar var bussen bärgad.


 


Den här bilden på vår bil är lite på begäran, den ser inte alls så konstigt ut i verkligheten som på skuggbilden jag la upp för ett tag sedan.


Eftersom jag tömde kameran igår blir det ovanligt många bilder idag. Här får ni en på vårt hem.

 


Det kom en hel del blötsnö igår och inatt och såhär ser det ut idag.
 

Så här mitt i mörkaste vintern tänkte jag även ge er några bilder jag tog i somras. Lite som vitamin.


Skapa flashcards