Degislivet

Alla inlägg under april 2021

Av Lena - 8 april 2021 18:41

   Ljuset kommer tillbaka, livet! Det känns så generöst efter en lång mörk snörik vinter. Vårarna blir härligare och härligare ju äldre jag blir, var aldrig förtjust i våren förr. Den var för ljus, lyste för mycket på mig och det kändes som för mycket av mig blev synligt och skärskådat, allt skulle ut i öppen dag och ingenting kunde gömmas i mörker och stickade kläder.
Nu är den som en belöning varje år.

Kom just in från en kvällspromenad med sällskapet på bilden. Kastade stenar i bäcken gjorde de, ren och skär lycka när man är liten!


Det kom en luftballong över huset idag, det var nog en fin dag att flyga på.


 


Hej med er!

Av Lena - 6 april 2021 18:06

Två inlägg så här tätt, är hon sjuk?

Nej men när jag läste senaste inläggen här på bloggen så såg jag att jag lovat att visa före-efter-bilder på vårt hus från utvändiga renoveringen. Nu har det gått en evighet sedan dessa bilder togs, men här får ni se!

Första bilden är en mäklarbild från när jag köpte huset, och därefter bilder från september 2020.

Snart ska vi måla färdigt och bygga klart altanen. Sen har vi en stuga att bygga framöver också, men det är en annan historia...

Au Revoir!

Av Lena - 4 april 2021 09:52

Hej där ute!
Jag finns. Just nu ligger jag i en husvagn i Byske. Vi har firat påsk här tillsammans med två av makens syskon och deras familjer. Varit utomhus och lekt med barnen, grillat osv. Här finns linbana och annat kul för barnen, även såhär utanför campingsäsong. Alla gick ut nu och jag stannar här och städar ihop lite inför att vi ska åka hem (läs vilar..).

Favoritmotivet livboj. Den här gången med en uppmaning om avstånd under. Jag försöker dokumentera denna pandemi när jag ser tillfälle. Det börjar bli en liten samling bilder, mestadels löpsedlar.

Detta var tredje gången vi firade påsk i husvagnen, nästan en tradition!

Sköt om er och ta sprutan när ni får chansen. :)

Lena

Ovido - Quiz & Flashcards