Degislivet

Direktlänk till inlägg 3 mars 2020

Några tisdagsord

Av Lena - 3 mars 2020 16:55

En dag ska jag bli tant, det tror jag är trivsamt. Enligt ett fotofilter på min mobil kommer jag se ut ungefär såhär:

Hoppas jag är lika glad då som jag ser ut på den här bilden. Men det vet man ju aldrig. Jag känner att bara mina barn har det bra så kommer jag nog ha anledning att sitta och flina om dagarna.

Vad har jag att komma med idag? Jag vet inte. Jag har ganska nyss kommit hem från jobbet, lagt mig på soffan, min man sitter på mina fötter så de värms upp lite. Det är sportlov och de två äldsta barnen är på sportlov med sin pappa. De två yngsta sitter i köket och klipper i papper och ritar. Klockan är middagstid och vi vet inte riktigt vad vi ska äta än. Vi trollar fram något.

Kallt och blåsigt har det varit idag, några minusgrader. Det har kommit lite mer snö. Det är ljusare för var dag, men våren känns längre bort än för en månad sedan då det var milt och blött.

Nu har jag legat här så länge så min make börjat med maten, vilken tur jag har.

Hej på er!

 
 
wiolettan

wiolettan

3 mars 2020 17:45

Så roligt. Tänk att du vill bli tant, jag är ju det, med ålders rätt, men ändå, jag känner mig inte som tant.
Du blir mysig som tant, snäll och go, det tycker jag om.
Kan du göra om mig också, till tant i mobil?
Så mysigt det låter med att din man först värmer dina fötter och sedan går och lagar mat, toppen.
Jaha, så det är sportlov däruppe nu. Här var det lov i förra veckan.
Hörde av min ena bror, 5 mil ifrån dig, att det är cirka 80 cm snö där han bor och nu är det minusgrader igen och det är bra.
Sköt om dig väl och tack för att du uppdaterar här. Jag är så nyfiken av mig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
gun

gun

8 mars 2020 21:43

Vad kul att se dig här.... har saknat dig här ute men jag förstår att du har fullt upp!
Roligt med bilden som du gjort om dig till tant och vilken mysig man som både värmer dina fötter och lagar maten.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Lena

16 mars 2020 21:47

Tack! Ja, det är väl där skon klämmer, det är ganska fullt upp :=) kram!

 
Ingen bild

pappa Alf

25 maj 2020 22:09

Nog syns det på ditt "omarbetade" foto att det är signe som år med i eran släktkedja. kul.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Ovido - Quiz & Flashcards