Degislivet

Alla inlägg under augusti 2014

Av Lena - 4 augusti 2014 21:51

Ja nu var det länge sen!!


Var börjar man?


Vi var på husvagnssemester i början av sommaren och några bilder därifrån kommer här:


   

Rullsands camping utanför Gävle. Vilket bra ställe! Fin strand, mysig camping.


 

Furuvik, tungor färgade av sockervadd.

Vilka charmiga orangutanger de hade (och en massa andra djur). Men orangutangerna var något speciellt, och de hade vi riktig närkontakt med.

Alltså nu känner jag att jag är lite less på att efterblogga på det här sättet, mycket roligare att delge nutid, eller lite färskare åtminstone. Men det känns ju ändå viktigt på nåt sätt att ni förstår vilka mysiga saker vi hunnit med i sommar! Det går icket att beskriva hur härligt det är att kunna semestra på riktigt med dessa barn. Och Jonas.



   



Frukost i förtält, semesterkänsla på ett självklart och nytt sätt.


       

Tänk att morbror Fredrik kom till oss på campingen! Hilma och Selma kommer alltid minnas denna kväll. Selma var i sitt esse!


   

Och sen förstår ni, på vägen hem, då stannade vi till i Södra sundet och fick middag!!! Att se mina och Elins barn leka tillsammans gör mig nästan gråtfärdig, det är så fint!


  

 

Hemma igen. 2 fina regnbågar uppdragna ur Brunnsjön. Fina kvällar x tusen den här sommaren...


 

Den här mannen, säger bara det. Honom kan man ta kort på när han nyss fått punktering, och han ler ändå!


 

Hilma spelar kubb med Jonas och vinner 5 ggr. Grym är hon!



   

Sedan några helt underbara dagar i Krokforsen där Jonas mors och fars stuga ligger. Vaaarmt! Fantastiska kvällar!



Ja...och sen bar det av till Jämtland och några superfina dagar där! Jag rövade med mig Jonas till Stocketitt och utkikstornet på Frösöberget.

Några dagar senare åkte vi på en roadtrip till Åre (och lite längre, eller hur mamma?), vi såg Ristafallet och Tännforsen. ÄlskJämtland.

               

Jag och Hilma klättrade oss fram nära fallet i Tännforsen, en härlig och pirrig dusch.


     


Sen en vecka av arbete i extrem värme, jobb 6 dagar av 7.  Över 30 grader varmt på avdelningen, 36 grader i läkemedelsrummet. Vi behöver ej avhandla det närmare.


   

Ja. Och sen kom en bäver och gick över vägen och det var något typiskt oväntat kan man säga.  


SELMA har fyllt 5 år också i sommar, och haft ett soligt och roligt kalas i Degis!

 


Men åååå så skönt, nu är jag ju nästan framme i nutid!


Ses snart igen! (Hoppas jag)



Ovido - Quiz & Flashcards