Degislivet

Alla inlägg under juli 2015

Av Lena - 26 juli 2015 22:29

Det har regnat idag, varit grått ute, smattrat på fönster och plåttak. Inne har det varit mörkt, kojigt, vi har haft lampor tända och eldat i vedspisen. Jag behövde denna dagen. Vi har bara varit inne, jag och J och E.
Jocke, Angelica och Freja kom på besök, mysigt.

Saknaden efter stortjejerna har varit stor idag, det känns i hela mitt väsen att det var länge sedan jag kramade dem. Imorgon! Som jag längtar!

Hjärnan har börjat arbeta på tapetval till lilla v-rummet, det är ju mest här vi hänger så det känns viktigt och svårt. Och KUL :)

För övrigt kan jag säga att vi hade en riktigt fin och mysig lördag här igår. Målning av kökssoffa och vedbod, plantering av blåbärsbuskar, en god middag lagad till mig av min kära J, och en ovanligt mysig lördagkväll på det.

Just nu ligger E i sin säng och vi tänkte att hon skulle försöka sova. Så tänkte vi. Inte hon, låter det som. Hon ligger och sparkar och tittar och när man går dit tittar hon på en och flinar som den gullunge hon är.

Just det...Emelia har fått en älg. Klart hon ska ha en älg!!!

Tjing!

Av Lena - 18 juli 2015 13:13

Hej mina tusentals trogna anhängare ;)
Vi är hela familjen i Forsta, åter mot Degis imorgon. Det är lite kallt och regnigt kan man säga men trot allt sommar ändå!

Hej så länge!!

Av Lena - 5 juli 2015 19:36

Gick på kvällspromenad med J och E. Är så tacksam över hur livet ordnar sig, får rus av tillfredskänslor. Amningens oxytocinpåslag på det och man blir nästan löjligt glad. Jag skulle säga att amningen gör mig snäppet mindre skärpt än vanligt...? men även lyckligare. En lycklig idiot som Peter LeMarc skulle kallat mig.



Av Lena - 5 juli 2015 05:39

Kanske sover. Malin och Jesper har jag väldigt lite koll på. De är här och hälsar på i helgen, så mysigt ha dem här. Men resten. Jo jag har ju ammat och sen inte riktigt kunnat somna om, men snart! Och då kan jag ju lika gärna blogga lite.
Lägger upp lite blandade bilder, börjar med huggormen som haft vår uppmärksamhet de senaste dagarna. En riktigt lång o kraftig en. Igår lyckades dock Jesper och Jonas fånga den. Skönt, så inte något barn här på gården kommer i kollisionskurs med den. Vi släppte ut den några kilometer bort som jag googlat fram att man ska. Tänk egentligen - spontan tanke - vad mycket man får veta om en person genom deras sökhistorik i google. I alla fall om mig :)
Nåja, de andra bilderna talar lite för sig själva. Det är rosenbusken jag planterat och en av syrenbuskarna på gården, med långa rosa blomklasar, kan någon säga mig vad det är för sort??
Lite bad hann tjejerna med igår när det var så varmt, Jesper o Malin följde dem ner till stranden.

Nu ska jag försöka sova!!

Av Lena - 1 juli 2015 10:41

Skapa flashcards