Degislivet

Alla inlägg under juni 2016

Av Lena - 22 juni 2016 20:33

Titta tjejerna! Kvällsdopp! Kvällen har varit fantastiskt sommarljum.

Vi gick en sväng och plockade blommor, jag, Hilma och Selma.
Jag har semester, den började just. Det är så trevligt så trevligt och snart har jag fattat det!

Av Lena - 16 juni 2016 02:10

Det är mycket i huvudet nu. Det är inget jättestort bröllop vi ska ha men det är ändå....mycket ....i huvudet.
Igår kväll innan jag åkte till jobbet tog jag några bilder från trädgården, det är så roligt när det börjar bli något av det som man planterat. Så jag ger er lite blombilder. Resten av det som snurrar i huvudet är inte så mycket av dokumentationsvärde. Än.

Rhododendron.

Glömt vad den heter, men jag tycker den är så vansinnigt söööt!

Mossflox?

Nån gullig.

Åååå. Detta nattjobb. Ljust ute i alla fall :)

Av Lena - 2 juni 2016 22:26


Taubefantast som man är.

Jag var ute och fotade lite ikväll. Jag hinner inte med allt sånt där längre i lika hög grad. Ni vet, jobbet. Och sen är det ju också så att ett bröllop kommer gå av stapeln i sommar! Lite mycket att tänka på kanske det är...angenämt tankearbete det mesta.
Men här har ni i alla fall det blommande äppelträdet och en slags blåklocka jag har i kruka.

När jag tömde kameran ikväll hittade jag också diverse fågelbilder mm fotade från köksfönstret, har haft kameran liggande där i månader nu. Så man är beredd. Fast de bästa tillfällena har jag varit för långsam ändå, men håll till godo med vad som blev:

Tofsvipa - här var det fortfarande snö. Hurven!

Sädesärla går fint i regn på blött räcke.

Tranan flyger mäktigt och man vet knappt bak och fram.

Tidig morgon med dagg i gräset och en katt som ser lite trött ut, på väg hem för att sova efter nattens jaktpass?

Sädesärla på elledning. Spanar.

Älskade storspoven!


Nu mina vänner blir det till att sova.
Zzzzzz.
Kram.

Skapa flashcards