Degislivet

Alla inlägg under september 2017

Av Lena - 16 september 2017 11:49

Kan man säga att man är ett kålhuvud? Eller är kålhuvuden bara kålhuvuden och inget annat? Ja jag säger då det. Funderingarna är inte jätteavancerade hela tiden här när man är hemma med barn hela dagarna.
Eller jo, de kan vara avancerade ibland också, min hjärna är rätt bra på att fördjupa sig i mer eller mindre trassliga tankar, oftast helt i onödan.

Jag har gjort veckosallad för första gången idag. Jag skickade följande bild till mamma när jag skurit kålen.

Då skickar hon en bild på hur det såg ut hos henne just samtidigt:

Tydligen har vi synkat oss på något sätt denna lördag, med fyrtio mil emellan. Lustigt!!

Jonas jagar idag, jag är hemma med våra två yngstingar. Nu har fiskar, kaniner och barn utfodrats... och tack planeten för kaffet i min hand.

Vad jag ser dåligt nu för tiden. Märker att jag får hålla mobilen längre från huvudet, snart ser man väl ut som en gamling när man läser. Jonas har märkt samma. Inte att jag ser ut som en gamling men att han ser sämre på nära håll han med. Så vi följs väl åt och skaffar läsglasögon en dag. Det blir kul :)

Nej så mycket mer har jag inte att komma med just nu.
Hejpåer.

Av Lena - 3 september 2017 18:24

Söndag är det idag. "Vi" har gjort ett fönster i uthuset, till rummet där kaninerna ska få bo i vinter. De måste ju få dagsljus tänker jag.

Såhär såg det ut innan. Man ser motorsågen börja sticka ut.

Senare såhär. Fyllde på med isolering runt.
Gluggen ser här toksned ut, men det är skuggan från det sneda taket som gör det.

Min man såg ut såhär efteråt:
(svett och sågspån - en jättekul kombination)

I fredags var vi på surströmmingspartaj vid stranden. Vi har ju verkligen en bra byaförening som ordnar så många trevligheter. Det var lugnt och månen lyste. Tog några bilder på Selma på stranden. Den andra är rolig, det ser ut som hon sprungit över sjön tycker jag.

Jag skulle vilja skriva mer, men det får bli en annan gång, A behöver mig!

Skapa flashcards