Degislivet

Alla inlägg under september 2019

Av Lena - 9 september 2019 17:11

De är så fina de här flugsvamparna som bor på vår gård!

Och här är en som fått tre till sällskap.

Har ni sett er mätta på flugsvampar nu? Bra.

I lördags drog vinlotteriet igång här i byn och vi startade med en vinprovning på stranden. Det var kul och intressant och mysigt.

Vad ska jag säga mer? Ingenting just nu, jag är lite för trött. Hejssvejs!

Av Lena - 2 september 2019 18:47

Jaha, då var det kanske på tiden att visa sig på sin plattform innan den blir helt överväxt av mossa. Det var ca 150 år sedan sist så det har ju hänt en del så att säga.

Alltså ingenting har egentligen förändrats, men ni vet det har varit en sommar full av händelser och upplevelser.

Jag gör som jag brukar. Ger er några bilder från sommaren, ingen heltäckande information, men en liten dusch av inblickar.

Hahaha jag kan inte annat än skratta åt den där bildhögen, den blev verkligen huller om buller, ingen ordning!
Men i sommar har vi: varit några dagar på Byske havsbad, kört vildmarksvägen och övernattat i Stekenjokk med husvagnen, sett Hällingsåfallet, varit i Forsta och Östersund extra länge (hos mamma), firat Selma som fyllt tio år (samma dag som mamma fyllde 68), varit i stugan utanför Arvidsjaur, varit i Trolska Skogen i Hälsingland och sist men inte minst: jag och Jonas var på Storsjöyran!

Trolska skogen för hela familjen var en fyrtioårspresent till mig och Jonas från hans syskon med familjer. Fantastiskt ställe!
Storsjöyran var en fyrtioårspresent från mamma och Fredrik och Malin och Jesper. Barnvakt, middag, hämtning och sovmorgon ingick. Vääääldigt lyxigt!

Jag liksom känner mig nöjd såhär för idag, känner mig inte jätterolig och tycker inte det är jätteroligt att blogga i efterhand, därför blir det knapert i ordmängden kring den flydda sommaren idag. Men bra har den varit, och innehållsrik, och jag har badat ovanligt mycket!!



  


  

Ovido - Quiz & Flashcards