Degislivet

Alla inlägg under januari 2018

Av Lena - 22 januari 2018 19:09

Hej bloggen och hej mina följare om ni fortfarande är med mig!

Långt uppehåll. Som vanligt frågar jag mig om jag måste redogöra för allt viktigt som varit sedan sist, men kommer återigen fram till att jag inte behöver det. Vill tacka er som ändå besökt mig i min onärvaro!

Det som händer hos mig är...livet! Det kan ibland lämna sparsamt med tid och ork till bloggande. Men just nu är jag här.

Funderar en del på tiden efter föräldraledigheten. Har faktiskt sökt några jobb och varit på en intervju. Fick inte det jobbet (lika bra) men blev erbjuden annat i samma veva, som jag kanske ska hoppa på. Men måste höra mig för lite mer. Jag är inte längre så lätthanterlig att jag niger och säger ja till allt, jag är en fyrbarnsmor med en del krav, men det ska nog lösa sig.

Jag tror vi behöver tänka på något annat nu va, ska vi se på en bild? Ok, jag ska söka reda på någon i telefonen.

Den första måste bli på takraset på baksidan av huset. Jonas har fått gräva fram lite utsikt till E:s rum. Hängrännan hänger nätt och jämt kvar efter trycket från snömassor.
Det är ca 12 minusgrader idag. Nästa bild är ett mirakel. Jag visste att det skulle ske vilken dag som helst, men jag är alldeles tagen ändå! Bilden visar ett bo av halm med ett täcke av kaninhår, där under ligger det helt nyfödda små kaninungar. (Det var inte riktigt meningen att det skulle bli ungar, men tydligen kan kaniner öppna haspar om de vill). Tänk att Lilly som förstagångsmamma gjort ett bo till dessa ungar, och varmbonat det med päls hon ryckt från sin mage. Hon är så duktig. Vilka instinkter djur har. Vilka instinkter har vi människor börjar jag tänka då? Hursomhelst så såg det vid en snabb titt ut att vara fem ungar, varav en eventuellt död. Jag ska titta igen om ett par dagar.

 



Hela familjen på nyår! Vi var hos min mamma, med mina yngre syskon. Mamma har fått det så fint i sitt renoverade hus.

En vinterbild jag tog från fönstret, tror det var dagen innan nyårsafton.

Några fler...


     

Innan dess var en del av familjen i Arvidsjaur och firade jul. Lugnt och mysigt. De äldre tjejerna firade jul hos sin farmor och farfar.


Ibland händer de bara, de där stunderna vi längtar efter, som denna från härom kvällen.


 

Hejsan svejsan mina vänner, vi hörs en annan gång!

Skapa flashcards