Degislivet

Alla inlägg under februari 2018

Av Lena - 15 februari 2018 13:30

Vi har haft dop. Det fjärde och sista. Lilla Agda verkade tycka det var helt ok att döpas.

 

Hilma har en klänning på sig som mamma sytt på sextiotalet. Den är så fin på henne tycker jag. Tårtorna var goda, prästen trevlig, gästerna snälla, pianot stämt. Kakorna stod Agdas farmor och mormor för, då Agdas mamma haft annat för sig.


I övrigt flyter livet på här i Degis. Vi försöker lära känna vår nya familjemedlem, Boy. Vi som sagt att vi inte ska ha fler barn, och så skaffar vi tre till (=en hund). Kärlek och kaos, kaos och kärlek. Apropå det, Boy har hjärtan i pälsen, kan ni tänka er.

   



Jag har fått nytt jobb! Det bara löste sig det här med att jag behövde göra något nytt, dagtid. Jag sökte ett jobb som jag inte fick, men så fick jag ett annat huxflux, som passar bättre, halvtid. Börjar jobba i april. Men jag har kvar min vanliga anställning på kardiologen i grunden ändå, komplicerat jag vet. Jag kan förklara en annan dag vad jobbet handlar om! 


Det stormar här idag, riktigt isande vindar. Det snöar inte, men snön blåser omkring i luften. 


Igår på alla hjärtans dag fick jag fina blommor, godishjärtan och en fin nyckelring. Allt av maken   

   


Av Selma fick jag detta, gissa om jag blev glad:

Kram  

Av Lena - 8 februari 2018 22:22

Det är galet nu. Jag kan inte ens skriva något. Någon gång kommer jag se tillbaka på den här tiden och skaka på huvudet, med ett leende såklart. Men galet är det.

I övermorgon är Agdas dop. Någon bakning finns det inte tid för, vi får köpa tårtor.

För ett år sedan höll jag på att längta ihjäl mig efter vår, oj vad jag minns. Ingenting känns lika akut nu, och jag känner hur fort tiden går...

Skönt att vi tog oss hem när vi hämtade Boy, vår valp. Över hundra mil, ishalka, tidvis oplogat, med husvagn. Det blev lite för spännande lördag kväll innan vi tog oss till en rastplats och kunde övernatta.

6% batteri. Hej då!

Skapa flashcards