Degislivet

Alla inlägg under juni 2017

Av Lena - 28 juni 2017 07:15

Jag tror att en av rosenbuskarna är död. Stanwell Perpetual heter den och den var min favorit. Det var så konstigt, den hade början till knoppar först och man såg början till grönt blad på några. Jag har klippt bort synligt döda kvistar, gödslat och vattnat. Men nu ser den helt död ut. Jag har mycket att lära i trädgården, och det skulle hjälpa så mycket om jag visste vad som gått fel med den här lilla älsklingsrosen. Det verkar ha varit en tuff vinter överlag, det är flera perenner i rabatten som levt flera år som strukit med i vinter. Men varför dog rosen när den först såg ut att leva? Hmm.

Såhär fin är den när den lever.

Hjälp!

Av Lena - 24 juni 2017 19:41

Då var vi hemma från sommarens första Byskeresa, det brukar kunna bli två per sommar om äldre delen av barnaskaran får bestämma. De älskar verkligen det stället och är det något föräldrar älskar så är det glada barn. Vi har haft en trevlig tripp trots kallväder. Ovanligt lite bad. Men det är ju som mysigt ändå när man bor i husvagn.
Några lyckade ingredienser för den här mamman har varit åska, ostkrokar, något glas vin, en sovmorgon för hela familjen men mest av allt att ha alla samlade så nära. Att höra alla när de sover, att göra allt ihop.
Vi (Jonas) provade sätta upp förtältet för första gången också, det som följde med husvagnen. Det var stort och bra, och en bra matta följde med också.
Undrar när vi åker nästa gång.
Ni ska nog få några bilder också. Såklart!

Den här sista är så fin tycker jag, Selma och Emelia sitter och pratar på pallen.

Det blir lite som en bubbla när man åker iväg sådär. Kollar inte nyheterna särskilt ofta, och det är skönt för mig att kunna koppla bort en orolig värld ibland.

Hejs svejs!

Av Lena - 8 juni 2017 18:22

Sommar känns det som nu. Den är försenad i år. Såg bilder på växtligheten för ett år sedan och då var äppelträdet i full blom sedan en vecka, nu har det knoppar. Men bättre sent än aldrig!
Helgen som var var en långhelg, hela familjen var ledig fyra dagar. Vi for vår första tur med nya husvagnen, till vår kära vildmarkscamp vid Lögdeälven. Oj så mysigt!! Men vi fick åka hem tidigare för att batteriet blev dåligt. Men det var en härlig försmak av sommarens turer. Och miljöombyte är grejen, så är det bara, man blir lite ny i huvudet.


Hilma och Jonas sitter i köket och spelar något, Uno tror jag. Selma och Emelia leker i Emelias rum. Jag och Agda sitter i soffan.
En fin torsdag har vi, med glass i magarna.

Kram

Skapa flashcards