Degislivet

Alla inlägg under januari 2016

Av Lena - 30 januari 2016 19:50

Heeej, kul att ni är här alla mina tusentals bloggföljare!....


Det är bra med livet för oss här i Degis. Idag har jag och Selma varit på stan en sväng. Det var så trevligt! Selma bestämde att vi skulle äta mat, och visade mig vad och var. Det blev grekisk buffé! Vi var också på Lagerhaus och shoppade lite.  Nej nej. Inte "lite". Vi handlade upp den här bunten presentkort som Jonas fått via jobbet..




 

 


Vad mer. JO! Jag har framkallat en del foton och köpt ramar och det är så kul att få upp lite foton på väggarna.


Och.....kanske några fler bilder. Eller det behövs nog bara den här:

     

Jag tycker ofta veckorna går fortare såhär när vårvintern närmar sig. Selma beskrev det så bra häromdagen: "Mamma visst är det kul att det är fredag så ofta nu för tiden!"

Au revoir!

Av Lena - 13 januari 2016 17:39



...och i människostorlek. Det kan jag allvarligt önska mig ibland när jag är trött. Gärna med inbygd filmvisning. Lite lätt förkyld men megatrött. Jonas är fantastisk att ha i närheten även när man är en trasa. Titta vad jag såg genom fönstret igår när jag vaknade! 


 

Finns det dubbelfodral till jätteglasögon??




Av Lena - 9 januari 2016 14:00

Hej i kylan kära medlemmar av människosläktet! Har ni det bra? Vi har det bra här i Degis hela stora familjen. Köpte lite tulpaner idag för att känna varthän dagarna bär framöver. Mot vår.


 


Det är så gnistrande ute idag, solen är på väg ned men lyser ännu upp snökristallerna som ligger pefekt strödda uppe på toppen av vintertårtan.




 


Jag och Hilma har varit på stan en snabb sväng. Ikväll ska vi äta tacos. I övrigt händer inget mer planerat. Bara helg och vara hela familjen.


Ma råkes!


Av Lena - 4 januari 2016 10:42

   

Då var det ett nytt år och julen är i alla fall för mig förbi. Det snöar stora lätta flingor idag. E somnade i vagnen till ljudet av skottande.
Tog bort det mesta av julsakerna igår. Lusten att göra det ljust, fint och mysigt kommer som på beställning varje år den här tiden. Hoppas lusten hänger kvar ett tag så det blir gjort också :)

Nämen alltså allvarligt så har jag inte tid sitta här längre nu. Hejpåer.

Skapa flashcards