Degislivet

Alla inlägg under maj 2014

Av Lena - 9 maj 2014 09:13




Jo...ja...lite glest har det varit med inlägg. Men titta på det här! (så blir jag säkert förlåten):





Under ett par dagar var det många grodor som hoppade över vår gräs(moss)matta. De här fick inte vara så mycket ifred.




 


Någon som bott i det här huset någon gång har uppskattat stenmurar... Jag uppskattar att en sådan person bott i huset. Här ska jag först invänta vad som växer i rabatten nedanför, sen säkerligen rumstera om och plantera så det blir som jag tycker blir bäst. För det är ju jag som bestämmer, jag har köpt ett hus! Med rabatter! Som jag får göra vad jag vill med!




Går man några hundra meter från huset ner mot sjön så kommer man till en sandstrand, måste ses med egna ögon!




En fredagkväll gick jag och Jonas ned till sjön. Gjorde upp en eld. Drack det vin som blev över från middagen. Rätt ställe på jorden, rätt kväll av kvällar, rätt man av människor. Mysigt på allvar!




    


























































På valborgsmässoafton bar det av till majbrasan i byn, vi cyklade alla fyra. Där var mycket folk! Det såldes lotter till stora och små och såldes fika och sjöngs. Typ bra by!


 

 




 Första maj åkte vi till Brunnsjön, stället som varit mitt och barnens räddning många dagar under tiden vi bodde i lägenheten. Jag älskar detta ställe, här sjunker axlarna ner och tiden försvinner.
Vädret var verkligen sådär aprilaktigt ombytligt som fjällväder kan vara. Sol och hagel om vartannat. Mina älsklingstjejer mår bra och leker. Vad tror ni Lena tycker om att sitta i en grillkåta och koka kaffe över elden medan hagel och regn slår mot fönstret?







Färskaste bilderna får ni från i onsdags. Vabba och baka fralla och springa ut på bron och skrika till alla i Degis (inte jag).


   




Jobbet får vara med lite också. Vi har ju så bra utsikt från våning 10....


   



Fredagskramar på er alla tusentals läsare ;)







Skapa flashcards