Degislivet

Alla inlägg under november 2015

Av Lena - 28 november 2015 20:33

Jag restaurerar kyrka så här kvällen före första advent. Det är min gamla kyrka som förfallit och nu får nytt liv!

Så blev det!
I övrigt har vi varit inne hela denna mörka regniga novemberdag. J var ute och satte upp lampor i äppelträdet, men han fick så för hela familjens friskluftsintag idag.
Vi har adventspyntat, gjort sockermålningar, ätit tacos, bara varit...

Hejsålänge!

Av Lena - 21 november 2015 13:00

När den kommer   , den första riktiga snön, då är det faktiskt som en räddning. Från mörker till ljus, det känns lättare, allt från att andas till att städa gömmor....Som jag gör idag. Pysselskåpet får sig en genomgång, behövs kan jag meddela. När jag är klar är det tänkt att man inte ska bli attackerad av dess innehåll längre när man öppnar det.

E fyller ett halvt år idag, hon blir stor fort...

Pappan hennes kommer snart hem från skogen.



Av Lena - 17 november 2015 08:54

Jaha. Vardag igen. Eller nästan. Snickare här igen. Men det börjar ju bli lite vardag. Tänk när de är klara, det blir ju nästan som att flytta hemifrån igen, hihi. Då har man sitt eget där man ostört kan göra som man vill.
Nu har jag startat diskmaskin och tvättmaskin och sitter här med en kaffekopp. Snart vaknar E i vagnen.


 


Dop i helgen har vi haft! Lilla E verkade trivas i uppståndelsen och dansade med till psalmerna och hälsade runt på släkten utan alltför sura miner. Det var en fin ceremoni, och fint för oss att ha nästan alla samlade. 



Nej jag får fortsätta senare. Nu ska E få gröt   

Av Lena - 11 november 2015 17:18

Nej det är klart jag inte kör med henne i knät, hur kunde ni tro det?
Vi var till stan en sväng. Eller stan och stan, självklart höll vi oss utanför centrum. Shoppade lite finkläder till barnen att ha på dopet. Lämnade också tillbaka en klänning till mig, som jag köpt på tjockisavdelningen. Vilken besvikelse att den var

för stor. Jag måste äta mer helt enkelt. Jihoo!

JAG HAR EN NY TELEFON. Den heter LarsGöran, men de flesta kallar den för LG.

Tack   

Av Lena - 9 november 2015 12:22

....fyller år idag, han jag håller så kär!

Och precis i skrivande stund ser han ut såhär, när vi sitter och äter lasagne från igår.

  GRATTIS JONAS!!!

Av Lena - 2 november 2015 19:57

I helgen var vi i ljuva Jämtland. Alla utom en som tillbringade sin tid i skogen, jag säger inte vem!


       

H och S fick supercoola utklädningsprylar av sin supercoola mormor. Kul, tyckte alla. Även moster (?) som skjutsade runt dessa skeletthäxor på byn! 

En myshelg. Träffat pappa som bjöd på gofika, och så har tjejerna kört traktor med morbror Fredrik.


 


Igår skötte sig alla utmärkt hela den långa bilresan och vädret var fint.

Avslutar med en bild på den vackra syn som mötte mig bakom rullgardinen innan vi packade och for igår morse.

Av Lena - 2 november 2015 14:17

Det lilla hår jag har, det ska få lysa klart, lysa klart klart klart lysa klaaart.

Jag lossar hår värre än den värsta hund. Men det som är kvar tas om hand idag.
Svinborstar, lera och växtfärg för huvud. Grönt te, ekologisk choklad och vatten för magen.

Reslutat ännu oklart...

Skapa flashcards