Degislivet

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2018

Ursäkta röran. Livstecken kommer här!

Av Lena - 9 augusti 2018 20:15



Hej!

Röran som i en laddning bilder rakt upp och ner, från i princip hela sommaren, ett liitet litet axplock. I en röra.

De tre första var från första turen med husvagnen den här sommaren, i Byske. Blommorna är rosor från min man på vår bröllopsdag, de prydde vårt förtält hela resan. De  tre som följer är från Norrfällsviken.



Och så en bildskörd från sommarens Östersund-Forsta-besök.



Här är vi, min lilla familj!


Väldigt nöjd tjej som fick en egen glass av moster.




Vi badade där jag badade som mest i min barndom, det var varmt i vattnet!! Locknesjön är en underbar sjö, med klart vatten och nio meters siktdjup. Man känner sig renad inifrån och ut av att bada i den. Den brukar vara kallare, men värmen i sommar...ni vet.


De tre bilder som följer är fantastiska på sitt sätt, mest för mig och min man eftersom tillfällema är så få. Men i Forsta dök de upp (tack), och värda att dokumentera är de.


 





Hilma och Selma provade gamla klänningar, så fina de är va! Hilma i en orange klänning som hemmes gammelmormor sytt på sextiotalet, Selma i en grön som mamma sytt nångång, kanske sextio även det.



Följande bilder är från Jamtli Historieland





Och här kommer två bilder till från Forsta, lite rörigt blir det.

Bilden nedan föreställer jag och min man hemma på altanen, någon av alla fina sommarkvällar vi blivit tilldelade den här sommaren. Efter det följde två bilder till med.

 

 






Adjö för denna gång!

 
 
wiolettan

wiolettan

11 augusti 2018 17:11

Roligt att se dig här igen. Roligt också att se hur din och din familjs sommar har varit.
Det är så vackra naturbilder så jag bara längtar hem till Ångermanland.
Ni har fått se och uppleva mycket och det är speciellt trevligt att se att du och din man kan koppla av också, förstår att det inte blir tillfälle till egen tid så ofta.
Vackra rosor och fint med hjärtat.
Fina bilder av dig och din familj också, så trevligt att se.
Ha det fortsatt bra och hoppas att du hinner plita ner några rader i bland.
Stor kram och trevlig helg.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
gun

gun

12 augusti 2018 20:31

Kul att se dig här igen. Har undrat var du varit. Vilka härliga bilder på dig och din familj som du visar här och vackra platser som ni varit på.
Ja, varmt har vi verkligen haft lite väl varmt i mitt tycke:).
Visst är historierna från förr som man hörde som barn spännande och jag håller på att nysta i "A":s historia och jag hoppas kunna lägga ut den på bloggen en dag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

5 december 2018 16:33

Undrar hur du har det? Hoppas att allt är bra.
Jag brukar titta in ibland för att se om det har kommit något livstecken.
Har du vinter nu, eller fortfarande höst kanske?
Må så bra det går och varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
gun

gun

23 december 2018 11:37

Hoppas att allt är bra med er och jag vill önska dig
en riktigt God Jul.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Ovido - Quiz & Flashcards