Degislivet

Alla inlägg den 16 februari 2016

Av Lena - 16 februari 2016 17:11

Hej igen där! 

Vi for till stan, jag och E. Uträttade ett litet örhängeärende och strosade sedan omkring lite i det fina vädret. E somnade skönt i vagnen. Jag köpte en kaffe latte på Café Station och gick ned till älven en stund. Det var inte igår.

Därifrån är utsikten lite förändrad, man har byggt björkinspirerade byggnader i modern design liksom inflätat i det gamla "Stora Hotellet".

 

Även här syns det gamla och nya ihopsatt:


Ut mot älven. Här stod jag och drack min kaffe latte som värsta lattemorsan! :)

 

 


 


På väg hem, genom vintern.


     


MALIN! (Jag tror att du är in här ibland.) Snart kommer ni!!!


    

Heeeeeej dåååååå!


Av Lena - 16 februari 2016 08:52

Där satt de igår, våra storjäntor, i fönstret i skymningen.

Vi hade besök igår av J:s ena bror med familj. Trevligt med mycket folk i huset. Vi åt glass och jag gjorde chokladsåsen som min kära mor gjorde på nyårsafton. Den är verkligen G O D. Nej nu måste jag visa er bilden jag tog på nyårsafton. Det syns hur god den är:

Apropå ätbara ting. Vi åt knäckepizza igår. Det var kul. En tacopizza på knäckebröd. Lättsam pizzadeg kan man säga. Och nyttig.

E sover på bron. Jag ska fixa disken nu. Sen göra mig någorlunda representabel. Jag och E måste iväg ut i världen idag.

Hej på er!

Ps. Pappa - skaffa en blogg.

Ovido - Quiz & Flashcards