Degislivet

Direktlänk till inlägg 2 september 2019

Tudiluu

Av Lena - 2 september 2019 18:47

Jaha, då var det kanske på tiden att visa sig på sin plattform innan den blir helt överväxt av mossa. Det var ca 150 år sedan sist så det har ju hänt en del så att säga.

Alltså ingenting har egentligen förändrats, men ni vet det har varit en sommar full av händelser och upplevelser.

Jag gör som jag brukar. Ger er några bilder från sommaren, ingen heltäckande information, men en liten dusch av inblickar.

Hahaha jag kan inte annat än skratta åt den där bildhögen, den blev verkligen huller om buller, ingen ordning!
Men i sommar har vi: varit några dagar på Byske havsbad, kört vildmarksvägen och övernattat i Stekenjokk med husvagnen, sett Hällingsåfallet, varit i Forsta och Östersund extra länge (hos mamma), firat Selma som fyllt tio år (samma dag som mamma fyllde 68), varit i stugan utanför Arvidsjaur, varit i Trolska Skogen i Hälsingland och sist men inte minst: jag och Jonas var på Storsjöyran!

Trolska skogen för hela familjen var en fyrtioårspresent till mig och Jonas från hans syskon med familjer. Fantastiskt ställe!
Storsjöyran var en fyrtioårspresent från mamma och Fredrik och Malin och Jesper. Barnvakt, middag, hämtning och sovmorgon ingick. Vääääldigt lyxigt!

Jag liksom känner mig nöjd såhär för idag, känner mig inte jätterolig och tycker inte det är jätteroligt att blogga i efterhand, därför blir det knapert i ordmängden kring den flydda sommaren idag. Men bra har den varit, och innehållsrik, och jag har badat ovanligt mycket!!



  


  

 
 
gun

gun

3 september 2019 19:47

Härligt att se dig här igen och vilken händelserik sommar ni haft.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

5 september 2019 09:01

Så roligt att se lite av vad du har sysslat med i sommar. Det verkar ha varit en innehållsrik och trevlig sommar med utflykter, umgänge, familjeliv och ja allt möjligt, som det ska vara i bästa fall.
Härliga barn du har och en mycket fin bild av dig och din man.
Förstår att det kändes extra lyxigt med fridagen och Storsjöyran.
Ha det fortsatt bra och mysigt att du skriver här ibland.
Varm släktkram från mig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Ovido - Quiz & Flashcards