Degislivet

Alla inlägg den 14 mars 2019

Av Lena - 14 mars 2019 19:12

Han glittrar så fint i skägget efter snöskottning i det här vädret. Ångar av svett gör han också och snön var blöt och tung. Men det första jag ser är hans glitter.


Alltså, jag vet inte vad jag ska skriva om. Familjen är lite sjuklig, det är mycket som ska hända på jobbet framöver, en del osäkerhet osv, men det är ju inte så intressant.

Vi var i mina hemtrakter under sportlovet förra veckan. Det var verkligen bra att vi åkte. Osäkert in i det sista för att de små var febriga. Men hälften av oss fick se invigningen av skidskytte-VM. Vi var även på Gregoriemarknaden. Annars myste vi mest hemma på gården, en dag var pappa på besök.
Kanske några bilder från trippen?

Nu kom jag på en sak. Jag hittade ett par gamla fotoalbum, från runt år 1948. Så fint och intressant att se min mormor och morfar med syskon då och liksom se hur folk såg ut, om de såg glada ut, försöka utläsa något av hur det var då.

Här till exempel. Min mormor är längst upp till vänster, så fin!

Här ovan är mormor och morfar längst upp till höger på bilden (jag har så svårt för det här med hö eller vä, de sitter ju längst till vänster från deras håll sett). Så trevligt det ser ut!

Och så till sist denna underbara bild. Mormor så glad, med en vän mot en ladvägg. 


Nästan så jag börjar luras att tro det var bättre förr!


Men vad pratade de om, hur pratade de med varandra, hur förtroliga var de med varandra, vad skrattade de åt? Det undrar jag för varje bild jag ser från förr, och aldrig får jag veta. 

Hej på er!

Ovido - Quiz & Flashcards