Degislivet

Direktlänk till inlägg 19 mars 2018

Planeten mars

Av Lena - 19 mars 2018 10:16

   Hej folket när och fjärran. Vi har verkligen enorma mängder snö här den här vintern. Hade vi inte skottat baksidan i omgångar så hade taket varit jämns med snötäcket efter allt takras, och E:s fönster skulle vara helt igensnöat. Om vi ska fortsätta prata väder så har det senaste dagarna kommit en påminnelse om att våren knackar på. Det har varit mildare, snötäcket har "satt sig" lite och mina öron har hört takdropp.
Apropå prata väder, det är något jag aldrig varit bra på. Väder är intressant i sig, men prata väder är ofta ett sätt att prata med bekanta eller obekanta för att liksom ha några ord att säga. Det är inte min grej; att prata på för att prata. Jag vill liksom connecta med folk och prata om intressanta saker, inte tråkiga saker bara för att. Jag vill ofta hoppa över teatern och gå direkt på kärnan. Men världen funkar sällan så. Det ska liksom pratas en mängd ord innan intressanta saker får avhandlas. Tråkigt. Ibland stöter jag på folk som också skippar teatersnacket, men det är sällan. Småprat om väder är otroligt användbart. Ju fler du pratar väder med desto fler kärnor kan du få se.
Ja ja. Hursomhelst. I helgen sålde jag tre kaninungar, och nästa helg flyttar de två som är kvar. Det var de ungarna det!


Förra helgen stod min kära S här ute i en snödriva och hade lotteri. Vilken tjej, och vilket tålamod. Stå där och vänta på att någon ska gå förbi och köpa en lott <3



Hej med er för denna gång!


 


 
 
wiolettan

wiolettan

21 mars 2018 14:59

Duktig tjej, det må jag säga. Hoppas att det kom många förbi så att hon fick sälja lotter.
"Prata väder", ja jag förstår vad du menar och det är verkligen inte min grej heller. Jag räknas som väldigt tystlåten och det beror oftast på att jag har svårt att "prata i tomme". Tänkte på det igår då det var mycket med kallprat vid kaffebordet på SPF. Jag räknades nog som tråkig.
Mycket med snö har ni. Min bror i Ångermanland säger att det har varit 110 cm.
Ha det toppen.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

30 mars 2018 08:47

Hej igen!
Tittar in för att önska dig och din familj en riktigt GLAD PÅSK.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

21 april 2018 14:23

Tack Wiolettan, hoppas er Påsk varit fin!

 
Ingen bild

pappa Alf

31 mars 2018 22:41

Vi talar så ofta om väder och vind
vi människor när vi mötas.
Vi leva vårt liv nästan kind mot kind
jaa, så nära varandra vi nötas.
Vi bor som på fjärran ort
fast vi trängs i packade städer
men från hjärta till hjärta
är avståndet stort.
Det är därför vi pratar om väder.

Skrivet av Valdemar Dahlqvist, jag tror att han heter så.

Lena

21 april 2018 19:01

Så fint och så sant!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Ovido - Quiz & Flashcards