Degislivet

Direktlänk till inlägg 15 februari 2018

Dop och hjärtan

Av Lena - 15 februari 2018 13:30

Vi har haft dop. Det fjärde och sista. Lilla Agda verkade tycka det var helt ok att döpas.

 

Hilma har en klänning på sig som mamma sytt på sextiotalet. Den är så fin på henne tycker jag. Tårtorna var goda, prästen trevlig, gästerna snälla, pianot stämt. Kakorna stod Agdas farmor och mormor för, då Agdas mamma haft annat för sig.


I övrigt flyter livet på här i Degis. Vi försöker lära känna vår nya familjemedlem, Boy. Vi som sagt att vi inte ska ha fler barn, och så skaffar vi tre till (=en hund). Kärlek och kaos, kaos och kärlek. Apropå det, Boy har hjärtan i pälsen, kan ni tänka er.

   



Jag har fått nytt jobb! Det bara löste sig det här med att jag behövde göra något nytt, dagtid. Jag sökte ett jobb som jag inte fick, men så fick jag ett annat huxflux, som passar bättre, halvtid. Börjar jobba i april. Men jag har kvar min vanliga anställning på kardiologen i grunden ändå, komplicerat jag vet. Jag kan förklara en annan dag vad jobbet handlar om! 


Det stormar här idag, riktigt isande vindar. Det snöar inte, men snön blåser omkring i luften. 


Igår på alla hjärtans dag fick jag fina blommor, godishjärtan och en fin nyckelring. Allt av maken   

   


Av Selma fick jag detta, gissa om jag blev glad:

Kram  

 
 
wiolettan

wiolettan

16 februari 2018 11:42

Så fina ni är allihopa. Det låter så fint detta med dopet och att allt klaffade och gick så bra.
Snäll man du har och så omtänksam med fina hjärtliga presenter på Alla Hjärtans Dag. Härligt. Ock dottern, så fint skrivet.
Hunden med hjärtat, passar alldeles utmärkt till dig. Mitt i prick. Jag visade min mysing. Han tyckte att det var så härligt.
Fint med nya jobbet. Spännande att få höra vad det handlar om.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
gun

gun

18 februari 2018 11:56

Vilket fint familjefoto på er alla. Klänningen är jättefin på din äldsta dotter och så lik dig hon är. Förstår att du pustade ut när allt gick vägen på dopet. Lite nervöst är det ändå att allt ska klaffa. Blir fulliskratt när jag ser valpen med hjärtat och tänker på ovan skrivare "Wiolettan" med sina fina hjärtan. Snäll och omtänksam man du har och nu blev jag nyfiken på ditt jobb:)!
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Skapa flashcards