Degislivet

Direktlänk till inlägg 24 november 2017

Fredagsfeber

Av Lena - 24 november 2017 15:26

Det snöade igår, det vräkte ner. Det skottades och plogades flera gånger om. Sen kom plusgrader. Inatt regnade och stormade det. Idag sticker gräset fram på sina håll. Konstigt väder. Konstig värld också förresten. Visst är världen lite knasig nu eller är det bara jag? Det händer mycket, i naturen och i människors hjärnor, det går fort. Undrar hur tillvaron ser ut när barnen är vuxna.

Vår trapp igår och idag:

Idag är E febrig. Hon vill vara nära och så är det ju ofta med sjuka barn, så mycket mys i soffan blir det och mindre av allt annat.
Snart kommer Jonas hem och det blir helg. Helgerna kommer i alla fall fortfarande när de ska. Mina äldsta har påbörjat pappavecka idag. Man kan psykologiskt ställa om lite till att tackla fenomenet varannan vecka, och vänja sig litegrann, men vän med det blir jag aldrig.
Hur som helst, en fin fredag ska vi se till att ha här i huset, och det önskar jag alla er också.
Blommorna jag fick av mamma i helgen står sig fint:

Hej med er!

 
 
wiolettan

wiolettan

25 november 2017 10:42

Ojoj, vilken fin bukett med blommor du fick, så vacker.
Väderomslag verkligen. Såg ¨på TV att det har varit mycket med snö på vissa ställen, men här är det barmark och inte halt, skönt.
Klart barn ska vara nära då de inte känner sig bra. Hoppas hon kryar på sig snabbt.
Varm kram till dig och trevlig helg.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
gun

gun

28 november 2017 17:26

Hoppas din lilla har kryat på sig. Snön lyser med sin frånvaro här nere och det blir så mörkt....
Fina blommor som du har fått.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

7 december 2017 14:08

Håller med dig, både om vädret och tillvaron i övrigt.
Jag slutar aldrig att förvånas över hur människor har blivit, en hel del i alla fall. Något som var helt otänkbart då jag var ung bland annat.
Hur det ska gå, och hur det ser ut då våra barn och barnbarn blir äldre och gamla, det kan jag inte ens försöka att lista ut. Förhoppningsvis blir vi klokare med tiden och det blir bättre.
Vacker bukett med blommor du fick.
Sköt väl om dig och hoppas att lilla tösen har kryat på sig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Skapa flashcards