Degislivet

Direktlänk till inlägg 8 november 2017

Lov, frid och mörker

Av Lena - 8 november 2017 17:54

Under höstlovet var vi varit med husvagnen några dagar på Ghost Camp på Byske havsbad. Barnen älskar att åka till Byske med husvagnen och nu tänkte vi att när de ändå ordnar aktiviteter på höstlovet så provar vi att åka dit även denna årstid. Det var ingen dum idé. Jag tycker det var betydligt med avslappnat (för en vuxen) där nu än på sommaren. Vädret var så fint, och människorna så få.



 

                   


Vem försökte jag egentligen lura här??


Haft lite mer energi idag, de varierar ju, dagarna och energinivån. Ute är det mörkt. Det är höstmörker, rått, kallt blåsigt och ingen snö. Höstar är så bra för så mycket. De är obrännande och mer kravlösa än sommar. 


Var inte rädd för mörkret,

ty ljuset vilar där.

Vi ser ju inga stjärnor,

där intet mörker är.

 

I ljusa irisringen

du bär en mörk pupill,

ty mörkt är allt som ljuset

med bävan längtar till.

 

Var inte rädd för mörkret

ty ljuset vilar där,

var inte rädd för mörkret,

som ljusets hjärta bär.

 

Erik Blomberg

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

pappa Alf

9 november 2017 11:12

Lyckliga du. Jag hittar inte igen nyckeln till min fina höst. Stor saknad eftersom hösten är den årstid då jag och min själ finner ro.
Hoppas jag finner den snart, mycket snart.
Kram till dej och de dina. Ta in och njut av din höst.

 
wiolettan

wiolettan

11 november 2017 10:01

Härlig dikt, den gillar jag.
Fina bilder du visar ifrån utflykten. Förstår att det var roligt för barnen att klättra. Jag skulle avstå.
Det var inget lurendrejeri, det gröna i skålen var gott.
Sköt väl om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
gun

gun

12 november 2017 20:15

Fin dikt. Härligt att ta husvagnen den här årstiden och åka iväg
med barnen. De verkar nöjda med aktiviteterna. Igår fick vi känna på blötsnön för första gången i höst. Mörkret kommer allt tidigare....
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Ovido - Quiz & Flashcards