Degislivet

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2017

År som går!

Av Lena - 29 oktober 2017 19:25

Idag är en stor dag. Min äldsta dotter blir tio år. TIO ÅR! Hon är hos sin pappa idag, och hade hallowenkalas igår kväll. Vi firade henne i torsdags, och det blir lite mer senare i veckan. Vilken tjej hon är. Vad stor hon blivit och vilken stolt mamma jag är. Hon är så fantastisk. Härom dagen fick hon läsa ur min dagbok som jag skrev i när jag själv var tio år.    Jag skulle gärna lägga en bild på henne här men jag kan inte fråga henne nu, så jag hoppar över det.

Även min lillasyster fyller år idag, Grattis Malin! Kan du flytta hit snart?   


Idag ska jag få skriva en massa mer bra, för jag har haft det bra idag. Vi har haft en lugn söndag, fått saker gjorda men också tagit det lugnt. Vi var en sväng till havet och hämtade staket vid J:s jobbarkompis stuga. Vi åt älgfilegryta och makaroner till middag, hehe. Sen BASTADE vi, jag, Jonas och Emelia. Det var nog två år sedan sist. Skönt få bastun urstädad, och så mysigt att basta! Det var första gången för Emelia och hon hällde kallt vatten på mig och tjöt av skratt!




Här sitter jag och Agda i bilen när vi hämtade staket.


Hejsan svejsan!

 
 
wiolettan

wiolettan

30 oktober 2017 08:25

Ja, tiden går så fort och på barnen ser vi hur den bara rinner iväg. Stort GRATTIS i efterhand till din dotter som fyllde 10 år i går.
Så mysigt och trevligt ni verkar att ha det. Härligt. Bada bastu har jag aldrig gjort och det lär väl inte bli heller. Känner ingen som har en bastu.
Fin bild av dig och Agda.
Trevlig dag och varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
gun

gun

5 november 2017 19:37

Grattis till din dotter i efterskott. Ja, åren går fort så njut av tiden medans du kan.
Recepten finns nu på bloggen så det är bara att börja baka nu:)..
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elin

6 november 2017 19:29

Finaste Hilma! Ge henne en stor kram från mig.

Basta är bäst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Ovido - Quiz & Flashcards