Degislivet

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2017

Funderingar i fredagkvällen

Av Lena - 27 oktober 2017 22:15

Att ha en liten ladugård och några kaniner att ge hö och pyssla om var en bra sak att ordna. Det var ju såklart mest för barnen, men det är jag som sköter om dem. Man kan ju tro att det skulle kunna kännas jobbigt när man redan har en hel del annat att göra, och mycket som borde göras men ej hinns med... Men nej. Lukten av hö varje dag, känslan av mjuk päls under mina händer, ljudet av tassar mot halmen. Det går rakt in i mitt DNA som tackar mig. Är det min uppväxt eller något i människogenen som gör detta bra för mig...kan man undra.
Det ger mig också några minuter egentid som jag nog inte tagit mig annars. Stressar av mig lite. Kaninterapi. Oj som jag tycker om den där lagårn.
Jonas drog el upp dit för ett tag sedan. Det blev så bra! Och visst syns det hur mörkt det skulle vara där ute utan utebelysningen?


Ser ni vad gott det här ser ut? Pepparkakor är också terapi. Men det vet väl alla.


 

Men det måste helst vara Nyåkers pepparkakshjärtan, det finns inte godare pepparkakor.


Nu är klockan 22.08 och Jonas kommer hem från slakthuset med kött. Det är så det är på hösten när man är gift med en jägare, köttet hamnar inte i frysen av sig själv.

Au revoir mes amis

 
 
gun

gun

29 oktober 2017 19:59

Oj, du har fått vinter uppe hos dig!
Barn är logiska i sitt tänkande:). Mycket har du även hunnit skriva här ute. Ser att du är fullt sysselsatt med de dina och mysigt med en liten ladugård där du kan pyssla om era kaniner.
Kram från ett blåsigt Småland
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Skapa flashcards