Degislivet

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2017

Lite ditt och datt

Av Lena - 20 augusti 2017 12:17

 


Hejsan hej. Det var länge sedan jag var inne här nu, och naturligtvis har livet varit fullproppat sedan sist. Inte tänker jag redogöra för allt heller, det blir bara en tradig upprapning för sakens skull. Men en del bilder kan jag dela med mig av, kanske jag bara väljer ut några fina eller pga andra egenskaper intressanta. Jo, så blir det nog.


Härmed presenterar jag våra två nyaste familjemedlemmar, Lilly och Molly. De är kaniner av rasen dvärgvädur, och är Hilmas och Selmas. När de är hos sin far blir det jag och Emelia som sköter om dem. De är så söta och jag vet inte varför jag fallit så pladask, det har jag väl aldrig gjort för kaniner tidigare. Men de är så bedårande.


Då måste jag också passa på att säga något om min man. Hela sommaren har virke till rökhus (ett litet hus till röken) legat och väntat på att tid ska finnas till detta projekt, som han gärna velat få gjort. När nu halva familjen får för sig att vi måste ha kaniner så sätter han igång och bygger en jättefin kaninbur av virket istället! Han är bara så go, min man! Han är en ängel, en riktig. 

Nu är han på jaktmöte inför årets säsong. Vi älskar hösten båda två, kanske av olika skäl, men vad spelar det för roll! 



Vi har varit på bröllop i sommar också. Det var så fint så fint. Bröllopsmiddagen var i en herrgård och där fick vi gäster övernatta.  Tar mig inte friheten att publicera självaste brudparet här, men tårtan törs jag nog visa. 

   


Jo... En lite suddig svartvit bild på bröllopsvalsen smet sig in på ett hörn också. ;) 

Vi campade med husvagnen på en camping i närheten innan och efter så det blev som en liten semestertripp. Och så slapp vi köra så långt samma dag som bröllopet. 


 

Vi hamnade på Rörbäcks camping, en lugn och fin camping med mysigt havsbad. Kan kanske någon av er se ett hjärta i bilden?   


Och bullarna där uppe bakade jag igår. Hej dåå! 


 
 
gun

gun

21 augusti 2017 13:01

Så gulliga kaniner.... förstår att du föll för dom. Bullarna såg goda ut och även bröllopstårtan. Visst är det kul med bröllop och smart att ta med sig husvagnen och få en lite längre tripp.
Jag bockade ur fel ruta på mitt inlägg därav problemet:).
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

22 augusti 2017 10:21

Precis, jag såg direkt det fina hjärtat. Med min fantasi är det tre hjärtan på bilden.
Din dotter, sanden i vattenbrynet och "hålet" uppå stenen.
Härlig bild av brudparets vals och tårtan ser så god ut.
Kaninerna, så fina och ulliga. Härligt med husdjur.
Jag hoppas att du bjuder på en av de goda bullarna, för jag förstår att de är goda. Kanelbullar med pärlsocker kanske.
Roligt att du är inne här och skriver igen, har saknat dig.
Varm kram!
PS Mysigt med en så´n snäll, händig och duktig man. DS

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

27 augusti 2017 16:52

Tittar in igen för att se att allt är OK.
Hoppas att du har det bra.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Skapa flashcards