Degislivet

Direktlänk till inlägg 24 juni 2017

Byske #1

Av Lena - 24 juni 2017 19:41

Då var vi hemma från sommarens första Byskeresa, det brukar kunna bli två per sommar om äldre delen av barnaskaran får bestämma. De älskar verkligen det stället och är det något föräldrar älskar så är det glada barn. Vi har haft en trevlig tripp trots kallväder. Ovanligt lite bad. Men det är ju som mysigt ändå när man bor i husvagn.
Några lyckade ingredienser för den här mamman har varit åska, ostkrokar, något glas vin, en sovmorgon för hela familjen men mest av allt att ha alla samlade så nära. Att höra alla när de sover, att göra allt ihop.
Vi (Jonas) provade sätta upp förtältet för första gången också, det som följde med husvagnen. Det var stort och bra, och en bra matta följde med också.
Undrar när vi åker nästa gång.
Ni ska nog få några bilder också. Såklart!

Den här sista är så fin tycker jag, Selma och Emelia sitter och pratar på pallen.

Det blir lite som en bubbla när man åker iväg sådär. Kollar inte nyheterna särskilt ofta, och det är skönt för mig att kunna koppla bort en orolig värld ibland.

Hejs svejs!

 
 
Ingen bild

pappa Alf

25 juni 2017 07:54

Hej på er!
Hoppas ni har en bra fortsättning på helgen.
Byskevistelsen verkar ju ha varit en riktigt skön upplevelse. Bra att ni tar vara på allt ni kan göra med varann, tiden svinner så fort och allt förvandlas till minnen. Vädret i helgen här hos oss har varit....och då får man anpassa sina göromål efter det.
Var rädda om varann.
Stor och varm kram till er alla.

 
gun

gun

26 juni 2017 21:01

Va kul med en resa och jag förstår att barnen tyckte det var mysigt.
Ser ut som ni hade fint väder.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Ovido - Quiz & Flashcards