Degislivet

Alla inlägg den 26 april 2017

Av Lena - 26 april 2017 12:24

Månen kommer inte synas idag, det är nymåne. Det är även supermåne vilket innebär att månen står extra nära jorden. Sånt vet jag sällan i vanliga fall. Men när man väntar på att föda barn så vet man alla möjliga saker plötsligt, eftersom man desperat försöker hitta anledningar till att förlossningen kan ske när som helst. Man letar tecken hos sig själv främst dock, och googlar alla tänkbara små förändringar man märker hos sig, det kaaan ju tyda på att något är på gång... Och på alla forum man trillar in på så är det alltid någon som upplevt precis samma sak precis innan deras förlossning startade. Såklart. Vilket ju inte behöver betyda att det ha med varandra att göra överhuvudtaget. Man blir lite konstig av att gå i väntans tider, men det hör ju till. Man är ju så nyfiken på det nya livet.

Den snö som föll igår har tinat lika fort och tomten är snart helt snöfri. Storspoven har kommit, och jag känner mig trygg med att våren är här ordentligt nu. Jag har överlevt vintern, kan ni tänka er!

Två av våra fiskar har yngel i sig och en ser ut som hon ska föda närsomhelst. Hon simmar omkring som en vanlig fisk och verkar inte bry sig. Provocerande....

Nu ska jag vila lite på soffan. Både H och S har med sig kompis hem från skolan idag och om en timme kommer de första hem.

Vi höres!



Skapa flashcards