Degislivet

Direktlänk till inlägg 16 april 2017

Degispåsk

Av Lena - 16 april 2017 16:20

När man inte riktigt vet vad man ska skriva och när allt spontant som kommer ur mig bara handlar om att jag vill föda barn och att det ska bli vår, då kan man nöja sig med att visa några bilder. Vi är bara hemma i påsk och grejar på och tar det lugnt. H och S är med sin far. Jag vet inte om jag någonsin varit hemma på påsken sedan jag flyttade hemifrån för evigheter sedan. Bara när jag jobbat, annars har jag alltid åkt iväg till Östersund eller någon annan stans. Det märks på påskpyntet också, det har man inte sett ofta!

Vi har ett till akvarium nu, ett större. Fick köpa det billigt av en jobbarkompis. Emelia har hittat en favoritplats där hon kan sitta och spana på fiskar.

I förrgår var vi ute. Kokade kaffe i eldstaden. Jonas startade upp röken och rökte oss öring och fläskfilé. Till det gjorde jag potatisgratäng.

Den äldsta och yngsta i barnaskaran sitter på den älskade köksbänken som aldrig blir tråkig. Här kan man sitta och spana.

Jonas påskpyntade älghornet. Han har även pyntat med ris och fjädrar ute på bron och staketet! Påskriset inne har jag och H och S pyntat.

Selma var påskkärring i torsdags. Först gick hon runt själv till de närmsta husen, men det var så få hemma så Jonas skjutsade henne till några fler. Hon fick ihop 60 kr och lite godis, och var så nöjd så!

Idag gör jag Janssons frestelse till middag, det kallar jag mat!

 
 
Ingen bild

pappa Alf

16 april 2017 16:48

Hej på er mina kära. Påsken är väl till för att dega. För din del Lena så är det ju väntans tider som gäller nu, tills den lilla bestämmer sej för att titta hur det ser ut därute. Jag tror säkert att nyfikenheten är stor hur storasyskon och föräldrar ser ut. Hos mej är det också lugna gatan, skönt.
Ha en riktigt fin fortsättning på eran Påskhelg. Hälsa och krama alla från morfarn.

 
gun

gun

17 april 2017 20:57

Tycker du gör rätt i att bara dega... Fina bilder som du tagit och visar här. Snön har verkligen smällt uppe hos dig och vad mysigt med eldstaden och att röka öring och fläskfilé. Har aldrig ätit öring:). Hoppas du får en fin vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

24 april 2017 09:38

Du ska ta det lugnt, det är helt i sin ordning.
Härliga bilder av lite av varje. Roligt och intressant att få se.
Den söta tjejen har verkligen hittat sin utsiktsplats där hon kan hålla koll på fiskarna.
Att sitta där på bänken och kolla ut skulle jag också tycka om.
Hoppas att du får må bra.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Skapa flashcards