Degislivet

Alla inlägg den 2 april 2017

Av Lena - 2 april 2017 17:25

Nu är snart denna helg till ända. Den har varit mycket speciell!
Jag och Jonas nyttjade en av våra bröllopsgåvor i helgen, den vi fått av hans syskon med respektive. Så då for vi iväg och sov i ett fågelnäste en natt! Granö Beckasin heter stället. I vistelsen ingick även basta i vedeldad bastu och trerätters middag på anläggningens resturang. När vi vaknade fick vi frukostkorg buren till vår trädkoja, och frukosten fick vi välja själva dagen innan. Snacka om lyx!

Här är kojan vi bodde i. Det fanns sex olika, på lite olika höjd. Vår var inte högst upp men definitivt med bästa utsikten!


 

 


Det första vi gjorde var att basta. Bastun var uppvärmd och klar för oss. Det var varmt! :D

Sen satt vi en stund i kojan och gjorde oss redo för middag och myste.

 


Middagen serverades i en lugn och mysig resturang. Bra musik i bakgrunden, trevlig personal och helt fantastisk mat! Menyn kan ni få dräggla över.

Förrätt: Rencarpaccio med lingon, pepparrot och typ torkad/rostad grädde.

Varmrätt: Röding, smörstekta primörer, god sås.

Efterrätt: Creme brulee med hjortron. Kaffe.


   


 

Efter det myste vi bara i kojan och lade oss tidigt i sann småbarnsförälderanda. Sov gjorde vi. Nästan ända till frukosten serverades kl 9. Jag var vaken någon timme mellan halvsex och halvsju mest för att E brukar vakna då. När jag fått veta att natten gått bra här hemma så kunde jag sova lite till. Och så sen frukosten!

   

Helgen har varit suuper! En superbra present till oss. Och jag behövde verkligen komma iväg och få lite perspektiv på tillvaron. Vi behövde få rå om varandra utan att hela tiden ha ett öra någon annanstans. Vi var värda denna kärleksweekend!!

Utan en barnvakt vi helt tryggt kunde lämna vår minsting till hade det inte gått, det var en förutsättning för att jag skulle kunna slappna av och njuta (så tror jag även J kände), Jonas syster Jessica var den personen den här helgen så TACK Jessica än en gång om du läser detta någon gång! Vi säger till när vi bokat något nytt ;)


Idag är vi trötta och är bara hemma och myser med E. Pizza blev middagen. 

Snöat har det gjort men våren tar nya tag nu till veckan. Det tror jag på. Perfekt. Tack tack våren för att du möter mig, I need you.

Kram på er!



Skapa flashcards