Degislivet

Direktlänk till inlägg 31 mars 2017

Huvud upp och rumpa ner

Av Lena - 31 mars 2017 10:08

Så verkar bebisen i magen lagt sig nu. Men den kanske har tänkt vända tillbaka till det lämpligare uppochnedvända läget igen. Det hinner den.

Det är fredag idag. Det vet nog de flesta, fredag är en dag man håller koll på.
Det har kanske inte undgått så många att jag har längtat en del efter vår...ganska länge nu. Den är på gång! Det händer saker ute. Det är fortfarande mycket snö som ska bort, men när det är plusgrader så rinner det små strilar av vatten lite här och där. Vägen är bar. Det dammar fantastiskt när bilar kör förbi. Jag kan se mina buskar titta upp ovanför snötäcket och en del av rabatten vara snöfri, typ några centimeter, men det gäller att vara glad för det lilla - då har man mycket att vara glad för. Jag kan inte ta min runda än här ute. Men jag längtar. Ni vet rundan man tar på gården varje dag för att se om något vuxit, hur det går med allt som lever. Den rundan.

Tänkte jag skulle lägga hit några bilder. Men bilderna på den begynnande våren får vänta lite. Jag rotar i telefonen och ser vad jag hittar från senaste dagarna.

Maten från igår kanske. Gjorde mitt livs första linsgryta. Den blev god. Uppskattad också tror jag, jag tänker mest på att vräka i mig nu för tiden och bryr mig mindre om vad sällskapet tycker. Fast är det katastrof brukar det höras. Jonas knölade dit några korvskivor i sin tallrik så han blev nog också nöjd. Och brödet till blev succé för alla. Såklart. Baguette med ost, värmd i ugn, vad kan man inte gilla med det?

Den här förtjänar också att visas upp, verkligen. En skapelse som Hilma gjorde på slöjden i förrgår. En nåldynemuffins. Väldigt fin tycker jag. Jag har sagt att jag tycker hon ska spara den till hon blir vuxen för jag tror hon kommer uppskatta den då.

Emelia hade nog roligt på förskolan häromdagen då vi upptäckte detta konstverk under kläderna.

För övrigt har kära pappa varit på sjukhus och det känns så bra att han är hemma igen nu. Han ska snart komma och hälsa på har han sagt, eller hur pappa?

I helgen ska lilla E för första gången i världshistorien ha barnvakt. Ett dygn ungefär. För då ska jag och min kära make iväg på egen hand. Var kan ni få se här sedan, he he.
Det ska bli supermysigt. Bara jag kan släppa tanken på hur E har det. Har anlitat bästa barnvakten så det kommer gå bra, men är bara sådär lite orolig att hon ska vakna på natten och sakna oss. Men det finns väl barn i hennes ålder som är med om värre än att vara utan sina föräldrar ett dygn. Puh.

Näe här kan jag inte sitta hela dagen. Har förberedelser att göra.

En fri och fredlig fredag önskar jag eder!


 
 
wiolettan

wiolettan

31 mars 2017 17:11

Den där nåldynan var fin, värd att sparas, verkligen.
Den lilla konstnären kanske blir en riktigt stor konstnär.
Fint att din pappa har fått komma hem ifrån sjukhuset, det förstår jag att det känns bra.
Spännande för lilla E att ha barnvakt för första gången. Det ska säkert gå bra.
Du undrade vad jag hade jobbat med. Det är faktiskt lite av varje. På en postanstalt och på en tidningsavdelning, bland annat och sedan i cirka 37 år på Volkswagen bilfirma, där jag började att prägla plåtar och slutade som huvudkassörska.

Trevlig fredagskväll.
Kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Ovido - Quiz & Flashcards