Degislivet

Direktlänk till inlägg 15 mars 2017

Fiskar och påskkaktus

Av Lena - 15 mars 2017 11:29

Vi har fiskar sedan en vecka tillbaka, de kan vara roliga att titta på för stora och små.

Häromdagen åkte vi och köpte lite blommor och blomjord, blev lite mindre än jag tänkt men det är nog bara bra för det finns inte så mycket plats kvar i fönstren.
Den här tycker jag var söt. En påskkaktus. Den får pryda köksbordet ett tag.

Jag fick skott av en liknande kaktus av Jonas mamma Birgitta för en tid sedan och den har verkligen vuxit. Idag såg jag att den har några knoppar den med, hurra för knoppar och blomstrande kaktusar!!

E är fortfarande hostig och hemma. Nu sover hon i vagnen, men vaknar då och då och säger aj aj aj. Tror det är tandsprickningen som gör ont.

Hej på er!

 
 
wiolettan

wiolettan

15 mars 2017 16:11

Påskkaktus, ja en så´n skulle jag kanske köpa, den lyser upp där den står. Härlig färg på blommorna.
Håller med dig. Det är verkligen rogivande med ett akvarium med fiskar. Att bara sitta och titta.
Hoppas att E kryar på sig snabbt.
Kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

pappa Alf

15 mars 2017 22:55

Jag har en kaktus som har samma typ av blommor. Den är nog sammansatt av två olika individer, halva blomman blommar i november och halva har blommat sedan två veckor tillbaka. Festligt. Här har det varit plusgrader i nästan två dygn, snöbyar och snöblandat regn om vartannat. Fjällvägarna har varit stängda p.g.a oväder. Jag hoppas det blir mera kyla framöver, det är lite för tidigt med vår redan, tycker jag. Isvägarna är fortfarande öppna. Kram till er alla

Lena

16 mars 2017 08:05

Men vilken lustig kaktus, den kanske jag också måste stjäla skott från!!

 
Ingen bild

pappa Alf

16 mars 2017 10:08

Såga upp ett fönster till, mera ljus i huset och plats för mera blommor. Fast det blir ju flera rutor att putsa förståssss.....

Lena

16 mars 2017 10:11

Bra idé pappa! Du som är pensionär kan ju komma och fixa det åt oss eller hur!!?

 
Ingen bild

pappa Alf

16 mars 2017 10:11

Välkommen! Du måste nog stjäla två skott, jag tror att det är två stammar.

 
Ingen bild

pappa Alf

16 mars 2017 10:35

Snart båtsäsong. Jag har ju huvudansvaret för båttrafiken på Storsjön, dessutom brukar jag smuggla tunnbröd mellan Brunflo och Svenstavik, ibland tar jag upp flyktingar i Marieby. SOm du förstår så blir det lite tidsnöd med att fara till Ume och såga hål i väggar. Fråga Jonas, han fixar det där.

Lena

16 mars 2017 11:24

Haha, ja men om isvägarna är öppna fortfarande så är ju båtsäsongen en bit bort ;)

 
Ingen bild

pappa Alf

16 mars 2017 15:07

Du vet ju hur fort det går när det väl börjar det här med att våras.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Skapa flashcards