Degislivet

Alla inlägg den 13 mars 2017

Av Lena - 13 mars 2017 11:35

I morse när vi öppnade ytterdörren kände jag direkt att det var en annan luft ute, nästan lite vårlukt. Hilma måste ha känt samma som jag för hon sa direkt "Vad gott det luktar ute, det luktar natur!". Det gör mig så glad i hjärtat att hon, nio år gammal, känner sånt - som jag! Inte för att jag är någon slags mall, men jag haft så mycket glädje av att kunna njuta av naturens skiftningar. Och där lät jag som en gammal dam igen, jag har tendens att göra det ibland. Well well.

Det sparkar i min mage, mer och mer och livligare för var dag. Tänk att man kan vänja sig vid att ha en sprattlande person man inte känner i sin kropp!

Här får ni lite läsning, skrivet av någon som tycker ungefär som jag, i den här frågan i alla fall. 


www.vardagspuls.se/inre-halsa/darfor-ar-det-viktigt-att-barnen-har-langtrakigt/


Fast det kanske jag bara tycker för att jag inte orkar hitta på så många aktiviteter nu   .
Nä. Det tycker jag ändå!



Igår var vi och hälsade på får. Eftersom jag vuxit upp med får (tack kära mamma) så känns det så hemtrevligt varje gång. Massor av lamm fanns det också. Jag kunde identifiera mig med en och annan stor flåsande tacka med magen full av lamm.


Om man frågar Emelia hur fåren låter så säger hon: Blääää!


Nu är kaffet färdigt. 

Kaffekram och hej då!


Skapa flashcards