Degislivet

Alla inlägg den 11 mars 2017

Av Lena - 11 mars 2017 18:02

Hej hej. Allt bra med människorna? Det här folket i Degis har varit ute ungefär hela dagen. Det har varit en solig vinterdag. Takdropp och sol. Grottor har grävts, soffa skottats, snölykta byggts, mat har tillretts och intagits vid grillplatsen. Lilla E hade 40 graders feber så sent som igår kväll men har ändå varit ute mycket. Jag har nästan känt mig normal stundvis, konstigt men ack så välkommet. Skönt när det handlar om något annat än att överleva och få dagarna att fungera och gå. När jag satt ute riktigt längtade jag till när jag kan börja göra något i rabatterna.

En del av min sluthet beror på skrala järndepåer, det har jag i alla fall fått klarhet i, och det är ju skönt, då finns ju chansen att man piggar på sig litegrann på ett sätt innan själva finalen så att säga.

Några bilder från dagen får ni också innan jag går och kollar till den del av barnaskaran som befinner sig i badkaret.

Ha en fin lördagskväll !

Ovido - Quiz & Flashcards