Degislivet

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2016

AUGUSTILUFT

Av Lena - 9 augusti 2016 20:36

HEEEJ!
Det är svalare ute och min hjärna börjar sakta återhämta sig. För varmt för länge gör min hjärna överhettad tror jag. Det måste ju vara så. Jag blir psykiskt dysfunktionell på ett ytterst irriterande sätt. Jag kan börja tro att något är fel, och sedan blir det svalare och allt liksom coolar ned sig och jag ser klarare, andas lättare, tänker bättre, blir starkare.
Så... Jag ville ju se hur det såg ut där under (ovanför?) takskivorna i det som ska bli lilla E:s rum.

Det resulterade naturligtvis i att hela taket nu är rivet (av J) och ett nytt ligger på golvet färdigt att spikas upp. Tapeterna är halvt nedrivna. Vårt nästa projekt blev alltså E:s rum. Så blev det.

Det är mycket jag skulle vilja skriva om, vi har ju varit både på husvagnssemestrar och till Forsta. Men inte nu. Det finns en tid för allt.
E har haft feber och är tussig. Ätit dåligt idag. Mest troligt är det pga tänderna som är på väg. Hon har inte somnat än, men hennes pappa jobbar på det. Själv sitter jag som en liten räka i soffan och suger på en chokladbit.

Kul att ni hänger kvar!!!

 
 
Ingen bild

pappa Alf

10 augusti 2016 10:01

Det är ju kul att hänga med dej och din härliga familj.
Kram/Farsan

 
wiolettan

wiolettan

11 augusti 2016 11:06

Ojoj, vilket arbete som ligger framför er. Skönt att ni är unga och händiga och klarar av det.
Att få tänder kan vara jobbigt, inte lätt att sova då inte.
"Räka i soffan". Undrar hur det ser ut?
Hoppas att du får en bra dag. Sköt väl om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Skapa flashcards