Degislivet

Direktlänk till inlägg 24 april 2016

Aprilväder ute och febrigt inne

Av Lena - 24 april 2016 18:12

I helgen har det varit lite undantag här. Lite göra det som funkar, äta det som funkar, sova där det funkar. Febriga har de äldsta tjejerna varit. Inte roligt vara liten och sjuk. Känns bra att ha dem här.
Ute har det varit aprilväder. Snö, hagel, regn, sol. I morse när Jonas sövde E i vagnen på bron spelade orrtuppar här nere på lägdorna. Och så har vi ju en massa andra fåglar här nu. Svanar, gäss, tranor, storspovar, tofsvipor, koltrastar. För att inte tala om alla småfåglar, kajor och skator.

Lite grillning här ute idag vid middagen är den uteaktivitet vi mäktat med i helgen. Fast Selma var så febrig så hon gick in.

I eftermiddagssolen på golvet:

På tv går nu för kanske fjärde eller femte gången i helgen "Tingeling och önskedjuret", Selmas nya favoritfilm.

Söndagskram på er!

 
 
Ingen bild

pappa Alf

25 april 2016 14:01

Det syns på Hilmas ögon att hon är matt och febrig, blicken blir "kåm" som vi säger på jamska. Barnen brukar kvickna till ganska fort om jag minns rätt. Kramar till er alla!

 
Ingen bild

pappa Alf

26 april 2016 12:46

Hej igen på er däruppe, hoppas ni har tillfrisknat ni som var febriga.
Bilden med mor och tre döttrar visar en byrå bakom er. Det sitter en käpp av något slag genom handtagen till lådorna, den måste ni ta bort med det snaraste. Hur ska Emelia kunna få upp lådorna när den där käppen sitter i vägen, ta genast bort den.

 
Ingen bild

Lena

26 april 2016 16:29

Du är rolig du pappa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Ovido - Quiz & Flashcards