Degislivet

Alla inlägg den 12 april 2016

Av Lena - 12 april 2016 08:18

Tjena tjena folket!

Ibland har jag något att säga när jag bloggar och ibland inte. Känns ofta som inte. Ni vet, viktiga saker. Kanske inte klickar några djupare förståelser eller tankar i huvudet på mig just nu. Kanske sparar mig till jobbet. Det är bara 3 veckor kvar. Då kommer jag måsta anstränga hjärnan även när jag gör sådant som normalt går på automatik. Apropå automatisk. Vet ni att de i Umeå säger ajtomatisk. Det låter så himla löjligt för en som inte är van. Första gångerna jag hörde det trodde jag att de sa fel och inte visste bättre och sen insåg jag att det var geografiskt betingat och inte enstaka felsägningar. Konstigt att de inte hör själva hur det låter.


Nog om detta viktiga ämne.


Vi var på Häljegård i söndags. Lammen var ganska stora nu, men barnen var ändå mest intresserade av att mata tackorna. En tupp gjorde oss sällskap också.



    


Skönt, jätteskönt att våren är här! Befriande. Jag minns en tid då jag bara ville stänga in mig och logga ut när våren kom, den tiden är förbi. Kram på er!



Ovido - Quiz & Flashcards