Degislivet

Direktlänk till inlägg 8 april 2016

Fredagsmys...

Av Lena - 8 april 2016 08:13

....det har verkligen blivit ett uttryck som fastnat i vår nutida vokabulär. Och idag är det dags. H och S kommer idag också, dags för mammavecka <3. Det är dessutom fågelkvitter i maassor ute, och sådär fläckigt på åkrarna, som en hare som byter till sommarpäls. Snön har tinat i rasande fart senaste dagarna. Inte så konstigt som det har regnat!
Vi är lite småförkylda här men det känns som att det är mycket liv som återvänder nu ändå. E har varit förkyld. För några dagar sedan bar jag henne i sjalen inne för att hon var så trött och orkade inte leka.
Nu är hon superpigg och glad igen och kryper omkring överallt och ställer sig överallt och når överallt.... Barn har verkligen ingenting som håller dem tillbaka, de vill så mycket hela tiden. De har livskraft och nyfikenhet för ett helt kompani. Energinivån är hög om man säger så. Varför känns det som om jag analyserar barn som en gammal tant skulle göra?

Så här trött var E i tisdags.

Svårt visa hur pigg hon är idag eftersom hon sover i vagnen.


Nu ska jag göra något så roligt som att städa lite. Det blir ju skoj.


En underbar fredag önskar jag er alla!

 
 
Ingen bild

pappa Alf

8 april 2016 15:05

Aha, det är du som har fått förmågan att glädjas åt att städa. Jag kan bara glädjas när det är städat och rent. Det fattas en bit på min väg där.
Det är inte klokt hur mycket energi ett barn har, jag brukar bli alldeles häpen när jag ser hur dom kan flänga och fara som torra höstlöv, och ändå så målmedvetet, även om jag inte uppfattar deras mål. Härligt är det i alla fall.
Jag har fått erbjudande om att följa med till Trångsviken på motionsdans i kväll, så nu har jag lite beslutsvånda. Ändå vet jag hur trevligt det är när jag väl ger mej iväg. Liksom en invärtes tröskel som ska övervinnas.
Ha en fin helg med familjen. Stor kram till er alla.

 
wiolettan

wiolettan

9 april 2016 10:47

"Analyserar som en gammal tant" det var roligt skrivet och jag förstår precis vad du menar.
Tänk om vi hade hälften av den energin som barn har, så mycket vi skulle hinna uträtta och få gjort då.
Varje ålder har kanske sin tjusning, vad vet jag.
Trevlig helg och sköt väl om dig.
Varm kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Ovido - Quiz & Flashcards