Degislivet

Direktlänk till inlägg 19 februari 2016

Titta!

Av Lena - 19 februari 2016 08:07

  

Ja titta vad som gömde sig i postlådan igår:

 


Vi blev så glada här hemma, de blev nästan heliga för tjejerna de här sockarna, stickade av deras moster Katarina och hitskickade. De passade dessutom perfekt!   

Nu är det fredag. H och S åker till sin pappa. Den lilla familjen förbereder sig för fredag. Mamman i familjen firar med att duscha och dammsuga. Det är ju ändå helg! ;) 

 
 
Ingen bild

Pappa Alf

19 februari 2016 08:55

Godmorgon!
Vilka fina sockor, hon är duktig å att hantera stickorna hon mostern. Hennes farmor stickade också ganska mycket, det var ju en del av hosmorsarbetet att sticka arbetsstrumpor åt karlarna och även resten av familjen. Varma och goa, men inte så konstnärligt utformade och färgsatta som dom på bilden.
Jag kan tänka mej att helgen blir lite lugnare när familjen är decimerad med fyrtio procent, och säkert den ljudligare-livligare delen.
Ha det så gott. Kram till er alla tre från pappa-morfar-svärfar

 
Ingen bild

p

19 februari 2016 08:59

...dammsuga och duscha!!! Inte samtidigt väl ?

 
wiolettan

wiolettan

19 februari 2016 09:48

Fredag och duschdags, ja tänk så tiden rinner iväg.
Härliga sockor, ser så mysiga ut, varma och sköna och vackra färger. Så duktig mostern är på att sticka, det ser verkligen proffsigt ut.
Trevlig fredag och ha så mysigt efter städningen.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

19 februari 2016 12:29

Nej inte samtidigt såklart, det vore ju osmart och jag är ju ganska klok!

Ja att hon var så bra på att sticka mostern, det visste jag inte! Tycker också det ser proffsigt ut :)

http://Degislivet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Ovido - Quiz & Flashcards