Degislivet

Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Lena - 2 februari 2016 09:21

Med risk för att bli tjatig, jag är så tacksam för allt i mitt liv och min vardag.

Imorse när jag kom in i köket låg ett hjärta byggt av kalaspuffar på bordet. Jonas hade gjort det innan har åkte till jobbet. Selma skrattar när hon ser hjärtat och räknar kalaspuffarna samtidigt som hon stoppar dem i sin mjölktallrik. Sextionio stycken.

Av Hilma får jag tio pussar innan hon går till bussen. Hon har bestämt att vi alltid måste ge varandra tio pussar vid nattning och vid hejdå, men inte om vi har jättebråttom. Puh, tur det!

Varje morgon vinkar vi till varandra genom fönstret och jag får slängpussar då och då ända till bussen kommer.

När de äldre tjejerna åkt med bussen ger jag E gröt och sedan lägger jag henne i vagnen på bron. Jag går in och plockar med disken, gör ibland eld i spisen och sedan tar jag dagens första kaffekopp och sätter mig i soffan en stund. Och där är jag nu!

Just det. Jag måste ju ut och skotta!

Ovido - Quiz & Flashcards