Degislivet

Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av Lena - 14 oktober 2015 12:08

...om man nu kan kalla Degis för det. Tre dagar har vi varit på vildmarkscamping med husvagnen. Jonas har liksom förra turen jagat på dagarna, och jag och E roat oss med att bara vara. Fotade lite också. Hade tänkt fånga en bild som jag länge velat ha, på husvagnen och stjärnhimlen. Kunde inte haft bättre läge i helgen, helt stjärnklart och till och med stativet hade jag med. Så varför ingen bild? Jo för att det var så hurvigt ute och varmt i husvagnen och jag kände mig bekväm. Och så prasslade det i skogen.

Men stjärnhimlen var FANTASTISK utan andra ljus i närheten.

Men några andra bilder blev det, dagtid. Krälade omkring vid älvens strand en stund medan E sov i vagnen. Jag ger er de jag ändå har i mobilen som jag skriver från nu. Kanske kommer mer sen. Kanske.


     

Det var en härligt frostig morgon vid Lögdeälvens strand. Så efter kaffepannan var diskad fångade jag lite av den.


Vad annars? Målar badrum igen idag. Krävs några lager för att furupanelen ska bli snygg. Väggarna kommer bli...rosa. Längtar till den målningen börjar.


Krampåer



Ovido - Quiz & Flashcards