Degislivet

Direktlänk till inlägg 14 juni 2014

SOMMAR

Av Lena - 14 juni 2014 02:04



Nattarbete. Klockan är 02.21 och såhär ser det ut ute.

Snart går solen upp bakom huset.


 


Jag tar en del kort... Skulle kunna lägga upp 100 st.


    

När jag smyger omkring i trädgården på kvällarna så gör kvällssolen allting så fint. Jag hittar små minivärldar överallt. Det här är en sådan. Man måste liksom in i Norrlandsschersminen och stå halvt i rabatten och titta på muren bakom. Där växer små rosa blommor och lingonris, och kvällssolen gör att det lyser om dem.



 

Apropå trädgård. Jag har köpt en massa perenner senaste dagarna. I torsdags började jag byta ut ogräset mot dessa. Jag hade bästa sällskapet av Hilma och Selma. Hilma hade fullt sjå med att "se cool ut". Att hon lyckades!



 

På kvällen blev jag smygfotad av Jonas.


Åååå, alltså titta på dessa bilder. Hilma hade sin första skolavslutning i onsdags. Det var så fint! Så himla stor och fin och jag är världens stoltaste mamma.

   


Vi har ju hunnit med att ha rejält med sommar redan här i Degis. Badpremiär när pappa hälsade på (fast honom satte vi på filten på stranden så den inte skulle blåsa bort...) Jag doppade bara benen, men det var sååå varmt. Barnen låg i länge. Särskilt Hilma är svår att få upp ur vattnet!

     

Tänk att pappa kom och såg mitt hus, det var kul. Fint väder också! Och han slapp sova på soffan den här gången. Han fick dessutom följa med till Jonassyskonens stuga i Gravmark och träffa en hel drös med föräldrar, syskon och syskonbarn till Jonas. Vi firade också nationaldagen med pompa och ståt och jordgubbstårta i Degis. Middagsgäster trillade in från Kalix till och med. Trevligt!


 


Nu har jag inte mer att säga för den här gången. Nu ser det ut såhär ute och klockan är 02.44:

 


Nattikram på er


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 september 2022 20:10


Jag fyndade en fin lång stickad höstklänning på secondhand häromdagen och det gjorde mig glad! Imorgon ska jag på ett "viktigt möte" och då får ni hålla tummarna för mig. Kram och hej från den där som vill blogga men inte orkar     ...

Av Lena - 5 september 2022 15:03

Den kom tidigt i år den första morgonen med frost i gräset. Som om jag känt det på mig ställde jag pelargonerna under tak igår. Bonden tröskar idag. Som inbiten lantis har jag följt utvecklingen sedan försommaren. Från nyss börjat växa till färdi...

Av Lena - 3 september 2022 12:33

Varför skriver jag så sällan här? Möjligen har jag för många osorterade tankar och känslor att jag inte vet vad jag skriva. Skulle behöva ett par kvällar i månaden med Elin. Det skulle nysta upp ett och annat. Hur många andra finns det som är intress...

Av Lena - 6 maj 2022 19:01

Hej... Här tittar jag in som om jag besökte någon annans blogg som jag glömt. Det var visst min! Livet är som vanligt galet nu men det är ju som vanligt då! Alldeles glad för en stund kan jag bli av att hitta årets första maskrosor. Det var som att...

Av Lena - 14 november 2021 18:35


Så var sjön frusen och dagarna korta. Halva november är bakom oss. Om två veckor tågar advent in. Farsdag idag har spenderats hemma med familjen och lite tårtliknande fika fick vi till. Två av kaninerna fick flytta från uteburen in till ka...

Ovido - Quiz & Flashcards